میثاق نامه مدیران ایران خودرو نمایشی مضحک و بی خاصیت است !

به گزارش رکنا اقتصادی، در شبکه های اجتماعی نامه ای از شرکت خودروسازی ایران خودرو منتشر شده است که در آن مدیران این شرکت با امضای میثاق نامه ای متعهد شدند از این پس خودروی ناقص تولید نکنند.

در این میثاق نامه آمده است که از ابتدای خرداد 1401 تولیدات ناقص خود را متوقف می کنیم. به این معنی که ایران خودرو قرار است 12 روز دیگر به تولید ناقص محصولات خود ادامه دهد.

این میثاق نامه یک نمایش مضحک و بی خاصیت است

فربد زاوه + سمیه باغی

فربد زاوه، کارشناس بازار و صنعت خودرو در این خصوص گفت: این نامه از جمله نمایش های مضحک و بی خاصیتی است که روزانه در کشور اتفاق می افتد و فقط جنبه شعاری دارد. مدیرانی که این میثاق نامه را امضا کرده اند، بیش از 25 سال است که در این صنعت کار می کنند. اگر بعد از 25 سال فعالیت نمی دانند، اصل اول تولید این است که تولید باید کامل باشد، باید به حال صنعت، تحصیلات دانشگاهی و ... در کشور غصه خورد.

این یک مساله روشن است که باید تولید کامل باشد و نیازی به میثاق نامه ندارد. تولید ناقص از نظر اقتصادی، به شدت برای یک بنگاه اقتصادی سم است. به این معنی که بخشی از نقدینگی به کالای ناقصی تبدیل می شود که حتی نمی توان آن را به فروش رساند.

این کارشناس صنعت خودرو در پاسخ به این سوال که آیا با این میثاق نامه میزان تولید خودرو کاهش می یابد، گفت: حجم تولید کاهش پیدا نمی کند. این میثاق نامه که بر عدم تولید ناقص تاکید دارد، باعث کاهش میزان خواب سرمایه و زیان خودروساز می شود.

***

این میثاق نامه به شرح زیر است: "ما مدیران گروه صنعتی ایران خودرو در راستای اجرای فرامین ریاست محترم جمهور، مقام عالی وزارت و مدیرعامل محترم گروه صنعتی ایران خودرو مبنی بر افزایش تولید همراه با ارتقای کیفیت، با استعانت از خداوند متعال هم پیمان می شویم تولید خودروی کسری دار را از ابتدای خرداد ماه 1401 متوقف نموده و ضمن تلاش مضاعف برای رعایت الزامات کیفی، فرایند تولید عبور مستقیم را در کلیه سایت های تولیدی به عنوان فرهنگ تولیدی شرکت ایران خودرو نهادینه نماییم."

میثاق نامه خودروسازان

کدخبر: 778701 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر گروه: اصغر آزاددل سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟