چرا مقداری از سهمیه بنزین مردم می سوزد ؟

طبق گزارشات مردمی مخاطبین رکنا، صاحبان خودرو پس از مراجعه به برخی پمپ بنزین های سطح شهر با این مساله مواجه شده اند که قبل از سوختگیری مقداری بنزین برای آنها محاسبه می شود. بدون این که سوختگیری انجام شده باشد و نازل به جای رقم صفر، رقم 3 یا 4 دهم را نشان می دهد. این در حالی است که هیچ سوختگیری انجام نشده و بنزین به داخل باک خودرو منتقل نشده است. وقتی مساله را از کارگران پمپ بنزین جویا شده اند، گفته شده که این مقدار بنزین در شیلنگ مانده است. هزینه این مقدار بنزین شاید برای هر نفر رقم قابل توجهی نشود اما وقتی برای تعداد زیادی از خودروها رخ دهد، رقم قابل توجهی از پول بنزین است که باید بررسی شود. آیا به واقع میزانی از بنزین در شیلنگ مانده است یا خیر؟

در این خصوص گفتگوی رکنا با ناصر رئیسی فرد، رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت های زنجیره ای توزیع و عرضه فرآورده های نفتی را بخوانید:

ناصر رئیسی فرد

هیچ بنزینی در شیلنگ نمی ماند

به گزارش رکنا اقتصادی، ناصر رئیسی فرد درخصوص محاسبه بنزین قبل از سوختگیری، گفت: هیچ بنزینی در شیلنگ نازل نمی ماند. بلافاصله که مردم کارت سوخت را در دستگاه قرار می دهند، بنزین قطع می شود و هیچ بنزینی در شیلنگ نمی ماند. تلمبه را که قطع کنید و سر نازل را تکان دهید مشاهده می شود که هیچ بنزینی در شیلنگ باقی نمانده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت های زنجیره ای توزیع و عرضه فرآورده های نفتی در ادامه افزود: اگر مردم با این مساله مواجه شدند به مدیر جایگاه اطلاع دهند تا پیگیری های لازم انجام شود و مشکل برطرف شود.

امکان دارد به این دلیل باشد که کارت سوخت اشکال داشته و یا به درستی در دستگاه قرار نگرفته باشد و یا این که نازل را به درستی در جای خود قرار نداده باشند. اگر مراحل استفاده از کارت سوخت را درست عمل نکنند و یا نازل را قطع نکنند و یا درست در جای خود قرار ندهند متاسفانه طبق طراحی، سیستم سامانه هوشمند 4 لیتر از سهمیه بنزین کم می کند. اگر هیچ مشکلی وجود نداشت و عدد 3 یا 4 دهم را قبل از سوختگیری مشاهده کردند، مردم حتما به مدیریت جایگاه اطلاع دهند.

رئیسی فرد درخصوص مشکلات موجود جایگاه داران گفت: در حال حاضر سامانه هوشمند سوخت به درستی عمل نمی کند. سامانه سهمیه بندی بنزین بسیار نابسامان است. جایگاه داران باتوجه به تورم و گرانی ها بسیار متضرر هستند. هنوز کارمزد همکاران به حق العمل تبدیل نشده است. کیفیت بنزین با تبخیر بیش از حد مواجه است. تمام این مسائل جایگاه داران را با مشکل مواجه کرده است و باعث شده است با ضرر و زیان همراه شوند.

سامانه هنوز آفلاین است

وی در آخر درخصوص مشکل جایگاه داران با سامانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: بعد از حمله سایبری به جایگاههای سوخت هنوز سامانه ارتباطی جایگاه ها با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برطرف نشده و سامانه آفلاین است.  پیش از این با شرکت ملی پخش و نواحی به صورت آنلاین در ارتباط بودیم. اما این ارتباط قطع شده است و اطلاعات ما در سامانه هوشمند ثبت نمی شود.

این مشکلات را هر روز به سمع و نظر مسئولین ذیربط رسانده ایم. مردم مشکلی بابت استفاده از کارت هوشمند سوخت ندارند. مشکل بین جایگاه داران و شرکت ملی پخش است. پیش از این به صورت آنلاین و سیستمی در تماس بودیم و گزارشات متعدد کتبی از ما خواسته نمی شد. اما متاسفانه حالا روزانه از ما گزارش گرفته می شود. این مساله هم ضررهای مادی برای جایگاه داران دارد و هم مشمول ضرر معنوی برای استفاده بیش از اندازه کاغذ و لوازن مورد نیاز چاپ گزارشها است.

کدخبر: 762499 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر گروه: اصغر آزاددل سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟