وزیر امور اقتصادی و دارایی: هدف دولت سیزدهم خدمت به مردم است

 سید احسان خاندوزی روز جمعه در دوازدهمین سفر استانی آیت الله رئیسی رییس جمهور به استان ها به بافق و بهاباد سفر کرد، در نشست شورای اداری شهرستان بافق به عنوان نماینده ویژه دولت با بیان اینکه از گذشته مواردی مغفول مانده است، گفت: امید به روزهای بهتر باید در جامعه تقویت و بازگردانده شود.

وی  در این نشست با  ابلاغ سلام و پیام مودت آمیز آیت الله رئیسی به مردم شهرستان ابراز امیدواری کرد: مواردی که در این جلسه به عنوان مسایل و مشکل از سوی مردم مطرح شد در جلسه شورای اداری استان با حضور رییس دولت سیزدهم و وزیران تایید و برای رفع آن پیگیری می شود تا به نتیجه مطلوب برسد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهارکرد: همه باید تلاش کنیم تا شاهد کاهش فشار مسایل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه باشیم تا روحیه نشاط و شادابی و امید در مردم افزایش پیدا کند.

خاندوزی خاطرنشان کرد: تمامی مواردی که  بابت صنایع و معادن، مشکل بهداشتی به ویژه تکمیل بیمارستان ۹۶ تختخوابی ، صنایع جوار معدنی و جوار ریلی،  ۲بانده کردن جاده بافق - بهاباد و راه های مهم روستایی و همچنین خواسته های مردم مطرح شد، در چارچوب قانون از سوی وزیران مربوطه پیگیری می شود.

مشکل معیشتی، بیکاری، ساخت جاده روستای سیروس آباد، تامین خوراک صنایع فولاد، تکمیل بیمارستان ۹۶ تختخوابی و دوبانده کردن جاده بافق - بهاباد از مهمترین مواردی بود که از سوی مردم در این سفر مطرح شد و وزیر اقتصاد قول مساعدت و پیگیری داد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی: امید به روزهای بهتر در جامعه تقویت شود

فرماندار بافق هم در این نشست به پیشرفت ۸۰ درصد بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهرستان اشاره کرد و گفت: برای تکمیل آن ۴۵ میلیارد تومان نیاز است که ۲۰ میلیارد تومان آن به تازگی اختصاص یافت در صورتی که دولت ابلاغ کند بقیه نیز تامین می شود.

سید مهدی طلائی مقدم افزود: بافق بر سر پنج راه ریلی کشور قرار دارد و کارخانه تعمیردیزل های این شهرستان تا کنون ۲۰۰ دستگاه لوکوموتیو را تعمیر و بومی سازی کرده است.

وی از دولت سیزدهم خواست تا در خصوص ایجاد طرح های جوار ریلی در مرکز این شهرستان اقدام کند تا اشتغالزایی بیشتری  ایجاد شود.

انتقال شرکت سنگ آهن از وزارت صمت به وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و پرداخت ۶۰ میلیارد تومان بدهی وزارت صمت به وزارت تعاون، استقلال مالی مجموعه سنگ آهن فلات مرکزی در شهرستان بافق برای پرداخت عوارض به این منطقه، ساخت ۱۵ مدرسه خیری تا پای اسکلت و تکمیل آن از سوی دولت، بازسازی ساختمان پرورش آبزیان کشور در بافق با توجه به قدمت ۲۵ ساله ، اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای ساخت مصلای نیمه کاره بافق ، تکمیل جاده سیروس آباد به دهستان سبزدشت و شهرستان کوهبنان کرمان و بیان اهمیت آن از دیگر مواردی بود که فرماندار بافق در این نشست مطرح کرد.

در سفر استانی هیات دولت به یزد ، وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور به شهرستان بافق سفر کرد و  رییس جمهور امروز  در دوازدهمین سفر استانی خود وارد یزد شد .

آیت الله رییسی را در این سفر معاون امور زنان و خانواده و وزیران جهاد کشاورزی ، میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی،  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، امور اقتصادی و دارایی ، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان و تعدادی از معاونان وزارتخانه های مختلف  و مدیرعامل شرکت ملی گاز همراهی می کنند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

کدخبر: 752401 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟