افزایش عجیب قیمت خودرو در بازار / قیمت همه محصولات داخلی + جدول

قیمت خودرو در بازار ماه های اخیر به شکل چشمگیری در بازار آزاد افزایش پیدا کرد. این در حالی است که ماه گذشته با دستور رئیس جمهور خودروسازان از افزایش قیمت‌ خودرو منع شدند. با وجود منتفی شدن افزایش قیمت خودرو در کارخانه، اما روند گرانی‌ ها در بازار آزاد ادامه پیدا کرد. آنچه مشخص است در روزهای اخیر قیمت خودرو برخی مدل ها در بازار آزاد با نوسان همراه شده است. قیمت خودرو شرکت های خودروساز داخلی، خصوصا مدل های پرفروش با افزایش همراه شده است.

به گزارش اقتصادی رکنا، ارزیابی صورت گرفته از بازار خودرو نشان دهنده آن است که ایران خودرویی ها همانند سایپایی ها امروز رشد اندک قیمت داشتند. براین اساس امروز «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک» امروز رشد یک میلیون تومانی در بازار داشتند و «رانا پلاس» هم افتی سه میلیونی را ثبت کردند.

به گفته فعالان بازار خودرو روند پیش گرفته در بازار خودرو امروز در حالی صورت گرفته که دلار همچنان نوسان رو به بالای قیمت در بازار داشته و از سوی دیگر نتایج مذاکرات همچنان نامشخص است .

وضعیت محصولات ایران خودرو

 از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، «پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» ، «سمند LX با موتورEF7 » و « سورن پلاس »، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز خانواده دنا با رشد یک میلیونی در بازار قیمت گذاری شد و با این شرایط امروز «دنا معمولی» در بازار 351 میلیون تومان قیمت گذاری شد.  و «دنا پلاس توربو اتومات» هم با رشد یک میلیونی در بازار  با قیمت 488 میلیون تومان عرضه شد.

اما «رانا پلاس» امروز افتی 2 میلیونی را تجربه کرد و قیمت آن در بازار به 308 میلیون رسید.

براساس ارزیابی های صورت گرفته می توان گفت امروز «پژو 206 تیپ 2» تغییر قیمت در بازار نداشت و با قیمت 270 میلیون تومان در بازار عرضه شد. «پژو 206 صندوقدار» و «پژو 206 تیپ 5» نیز بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند و قیمت آنها به ترتیب به 305 و 307 میلیون تومان در بازار رسید.

از سوی دیگر  با نگاهی به بازار خودرو می توان گفت امروز «سمند LX با موتورEF7» و «سمند سورن» هم امروز رشد قیمت نداشتند. براین اساس امروز«سمند LX با موتورEF7» با قیمت 280 میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما «سورن پلاس» امروز 2 میلیون افت قیمت داشت و در بازار به 322 میلیون تومان رسید.

رکورد شکنی جدید ساینا و کوییک

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز برخی از خودروهای سایپا با رشد 1 تا 2 میلیون تومان در بازار عرضه شدند و برخی دیگر رشد قیمتی نداشتند. رشد اندک قیمت در بازار محصولات سایپا در حالی ثبت شده که قیمت دلار هم امروز نوسان اندک رو به بالا داشت.

به گفته فعالان بازار خودرو افزایش قیمت دلار در بازار عبور آن از 30 هزار تومان و مشخص نبودن نتایج مذاکرات از سوی دیگر عمده دلیلی است که موجب شد در نیمه آبان بازار خودرو روند افزایشی قیمت داشته باشد.

از سوی دیگر رشد قیمت خودرو در بازار در حالی رقم خورده که به گفته فعالان بازار خودرو با توجه به نوسان پی در پی قیمت خودرو در بازار نه خریداران تمایلی برای خرید دارند و نه فروشندگان وارد بازار می شوند. با این شرایط بازار خودرو با کوچکترین خبری واکنش نشان داده و تغییر مسیر می دهد.

وضعیت محصولات سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییکR »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز خانواده کوییک رشد 1میلیونی در بازار داشتند و «ساینا» هم با رشدی 2 میلیونی قیمت گذاری شد.

قیمت «ساینا» امروز با رشد 2 میلیون تومانی در بازار به 200 میلیون تومان رسید. از سوی دیگر با توجه به ارزیابی بازار خودرو می توان گفت امروز در میان خانواده کوییک امروز «کوییکR» رشد یک میلیون تومانی داشت و قیمت آن به 200 میلیون تومانی رسید. «کوییک معمولی» هم با افزایش یک میلیونی قیمت در بازار 194 میلیون تومانی شد.

رصد بازار خودرو همچنین نشان دهنده آن است که قیمت «شاهین» هم امروز تغییر نداشت و در بازار 346 میلیون تومان قیمت خورد.

خانواده تیبا هم امروز بدون تغییر در بازار عرضه شدند، براساس ارزیابی صورت گرفته «تیبا2» معمولی امروز 188 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد و «تیبا صندوقدار» هم با قیمت 179 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

این خودرو یک روزه ۱۲ میلیون تومان گران شد

براساس معاملات انجام شده، قیمت خودرو در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات دیروز با افزایش همراه بوده است؛ به طوری که قیمت پراید یک میلیون تومان گران شد. در حال حاضر در بازار خودرو پراید ۱۱۱ به قیمت ۱۷۳ میلیون تومان به فروش می رود.

در بازار خودرو همچنین قیمت پژو ۴۰۵ بنزینی ۱۲ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و در حال حاضر به قیمت ۲۵۷ میلیون تومان به فروش می رود. پژوپارس ساده مدل ۱۴۰۰ نیز به قیمت ۲۸۰ میلیون تومان فروخته می شود.

گزارش ها نشان می دهد که پژو۲۰۶ تیپ ۲ در حدود ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است. در حال حاضر این خودرو ۲۵۵ میلیون تومان قیمت دارد.

قیمت خودرو

رکنا قیمت به تومان
سمند LX (ساده) ۲۳۵.۰۰۰.۰۰۰
سمند LX (ساده) ۱۴۰۰ ۲۴۸.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۴۰۵ GLX  ۲۵۷.۰۰۰.۰۰۰
پژو پارس ساده  ۲۷۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو پارس (ساده) ۱۴۰۰ ۲۸۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶تیپ ۲ (ساده) ۲۵۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) ۱۴۰۰ ۲۶۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (ساده) ۳۰۳.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوقدار v۸ ۲۹۴.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوقدار( v۸(۱۴۰۰ ۳۰۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۴۲۹.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک(۱۴۰۰) ۴۵۷.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای (رینگ فولادی) ۳۲۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای (رینگ فولادی) ۱۴۰۰ ۳۳۵.۰۰۰.۰۰۰
 تندر۹۰ E۲ ۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰
رنو تندر پلاس اتوماتیک ۵۳۵.۰۰۰.۰۰۰
رانا LX ۲۴۲.۰۰۰.۰۰۰
رانا پلاس (۱۴۰۰) ۲۷۸.۰۰۰.۰۰۰
دنا  معمولی (رینگ فولادی) ۳۱۷.۰۰۰.۰۰۰
دنا  معمولی (رینگ فولادی) ۱۴۰۰ ۳۴۳.۰۰۰.۰۰۰
دنا پلاس دنده ای توربو ۴۴۰.۰۰۰.۰۰۰
هایما s۷ توربو  ۷۸۵.۰۰۰.۰۰۰
سایپا ۱۱۱ ۱۷۳.۰۰۰.۰۰۰
سایپا ۱۳۱ ۱۵۵.۰۰۰.۰۰۰
 سایپا ۱۳۲(۱۳۹۸) ۱۴۷.۰۰۰.۰۰۰
ساینا ۱۶۹.۰۰۰.۰۰۰
ساینا ۱۴۰۰ ۱۷۹.۰۰۰.۰۰۰
تیبا(رینگ فولادی) ۱۵۵.۰۰۰.۰۰۰
تیبا(رینگ فولادی) ۱۴۰۰ ۱۶۵.۰۰۰.۰۰۰
تیبا ۲(رینگ فولادی) ۱۶۴.۰۰۰.۰۰۰
تیبا ۲(رینگ فولادی) ۱۴۰۰ ۱۷۲.۰۰۰.۰۰۰
کوییک دنده ای  ۱۷۵.۰۰۰.۰۰۰
کوییک دنده ای  ۱۴۰۰ ۱۸۵.۰۰۰.۰۰۰
کیا سراتو ۲۰۰۰ (آپشنال)    ۹۳۵.۰۰۰.۰۰۰
ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک  ۳۷۰.۰۰۰.۰۰۰۰
ام وی ام X۲۲، دنده ای اسپرت اکسلنت(۱۳۹۹)
۴۱۰.۰۰۰.۰۰۰
کدخبر: 748812 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟