سرمایه گذاری در صندوق ها و شرکت های سرمایه گذاری بورس ریسک کمتر و بازده پایدارتر دارد

شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت با بیش از 2 دهه حضور در بازار بورس تهران، هم ‌اکنون مالکیت بیش از 20 شرکت سرمایه‌ پذیر معتبر را به عهده دارد. شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت از نظر عملکرد مالی و شفافیت اطلاعاتی از رتبه بالایی نزد سازمان بورس و اوراق بهادار برخوردار است.شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت هم‌‌ اکنون یکی از شرکت‌ های زیرمجموعه گروه سرمایه‌‌ گذاری توسعه صنعتی ایران است و در راستای تحقق اهداف این گروه، شرکت سرمایه‌‌ گذاری توسعه صنعت و تجارت در بخش خدمات مالی و سرمایه‌‌ گذاری تخصصی در حوزه‌‌ های تولید و شرکت‌ های نوپا و همچنین تکنولوژی‌ های نوین مالی، یکی از مجموعه‌‌ های پیشرو است.

اقتصاد را آزاد بگذاریم و اجازه دهیم دست نامرئی آدام اسمیت کار خود را انجام دهد

به گزارش اقتصادی رکنا، محمدمهدی زردوغی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت با نماد وصنعت، در پاسخ به خبرنگار رکنا مبنی بر توصیه های برخی دولتمردان سابق درخصوص بازار سرمایه گفت: سال های گذشته اقتصاددان بزرگی به نام آدام اسمیت از یک دست نامرئی صحبت می کند که همیشه تعادل بازار را این دست نامرئی ایجاد می کند.

من فکر می کنم هم در فضای اقتصاد کلان و هم در فضای بازار سرمایه، در صورتی که محدودیت ها حذف شود. کف و سقف ها در بازار سرمایه حذف بشود، ریسک بازار سرمایه کاهش پیدا خواهد کرد. در نهایت هم کشف قیمت دقیق تری اتفاق خواهد افتاد.

علم اقتصاد علم پیچیده ای است که در چند قرن گذشته بر روی آن کار شده است و این نتایج به دست آمده است. از این جهت فکر می کنم هر بخش از اقتصاد را در هر کشوری آزاد بگذاریم و اجازه دهیم دست نامرئی آدام اسمیت کار خود را انجام دهد، تعادل واقعی را در آن بازار خواهیم داشت.

محدودیت های قانونی و رفتاری در بازار سرمایه ایجاد مشکل خواهد کرد

وی درخصوص شایعه دستکاری بازار سرمایه از سوی برخی صندوق های سرمایه گذاری به رکنا گفت: بالاخره بازار سرمایه یک مکان آزاد برای خرید و فروش سهام است. همه افراد می توانند با حداکثر کردن منافع خود و سهامداران در این بازار خرید و فروش کنند.

ما هر چقدر بازار سرمایه را محدود کنیم و برای آن محدودیت های قانونی و رفتاری ایجاد کنیم، این مسائل هم نمود پیدا می کند. اما هرچقدر بازار سرمایه را آزاد و رها بگذاریم، منجر به این می شود که این مشکلات در بازار ایجاد نشود و در نهایت آنچه انتظار همه سهامداران و ناظرین بازار سرمایه است محقق شود.

شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت

توصیه مهم به سهامداران بازار سرمایه

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت در پاسخ به سوال رکنا که چه توصیه ای برای سهامداران خرد در این شرایط نااطمینانی به بازار بورس دارید، گفت: پیام من برای سهامداران شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت و کلیه سهامداران خرد این است که بازار سرمایه فضای بسیار پیچیده و پرمخاطره برای سهامداران خرد است.

توصیه من این است که سهامداران برای این که بتوانند ریسک خود را به حداقل برسانند، بر روی صندوق های سرمایه گذاری یا شرکت های سرمایه گذاری، سرمایه گذاری کنند تا ریسک کمتری را تحمل کنند و در نهایت بازده پایدارتری را به دست آورند.

عملکرد شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت در سال گذشته

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت درخصوص عملکرد شرکت گفت: در سالی که بورس روند مناسبی را پیش نگرفته‌ بود، خالص ارزش دارایی‌های «وصنعت» در سال مالی مورد گزارش، 15 درصد افزایش داشته‌است. درحالی‌که شاخص کل کاهش 14درصدی را به ثبت رساند و در مجموع 29 درصد نسبت به شاخص بورس بازده داشت.

همچنین این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی خود، اقدام به ساخت اپلیکیشنی با نام مپینو نموده‌است که این اپلیکیشن با هدف برقراری عدالت اجتماعی، محل‌های مناسب‌سازی‌شده همچون رستوان‌ها، مراکز تجاری و اداری جهت استفاده افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان را نشان می‌دهد.

زردوغی افزود: در سال‌های اخیر این شرکت از طریق دو شرکت زیرمجموعه خود اقدام به سرمایه‌گذاری در بخش‌های غیربورسی و اقتصاد دیجیتال نموده‌است. از جمله این سرمایه‌گذاری‌ها می‌توان به سرمایه‌گذاری‌های جسورانه در شرکت‌های پونیشا، شیپور، الوپیک، داستان من، چای بالکا  و ... را از طریق شرکت ایران فرانسه اشاره نمود.

همچنین در راستای حمایت از تولید و صنعت، در شرکت‌های پایانه صادراتی گلشن‌آرا، شرکت صنایع سیمان گیلان سبز و همچنین در حوزه فرهنگ، مؤسسه محتوانگاران نوآور طرفداری سرمایه‌گذاری نموده‌است.

برنامه‌ های آتی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت

مدیرعامل «وصنعت» درخصوص افزایش سرمایه شرکت گفت: آخرین مرحله از افزایش سرمایه شرکت در مورخ 8 تیر ماه 99 از 4500 میلیارد ریال به 6000 میلیارد ریال (33.33 درصد) از محل سود انباشته به ثبت رسیده و اجرایی گردید. طبق گزارش توجیهی افزایش سرمایه منتشرشده در تاریخ 1400.6.13 در سامانه کدال مراحل اجرایی افزایش سرمایه از 6000 میلیارد ریال به مبلغ 18000میلیارد ریال از محل سود انباشته در دست اقدام است. این به معنای افزایش 3 برابری سهام سهامداران از محل سود انباشته در کنار تقسیم سود 52 درصدی است.

کدخبر: 748028 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟