فقط 220 جایگاه بنزین امکان سوختگیری با نرخ سهمیه ای را دارند / تا این لحظه در کشور

قطعی سیستم و اختلال در ارائه خدمات در پمپ بنزین ها خبری است که از ظهر روز گذشته به طور گسترده منتشر شد. پس از آن خبر رسید که این مشکل سراسری است و بسیاری از پمپ بنزین ها و جایگاه های سوخت کشور دچار اختلال شده اند. مشاهدات میدانی خبرنگار رکنا نیز نشان می‌دهد که هنوز پمپ‌ بنزین‌ های تهران همچنان نمی توانند با نرخ اول و سهمیه ای سوختگیری کنند.

به گزارش اقتصادی رکنا، درباره آخرین تغییرات مربوط به مشکل پمپ بنزین ها و فروش بنزین با کارت سوخت سهمیه ای گفتگوی رکنا با فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران را بخوانید:

فقط 220 جایگاه تا این لحظه امکان سوختگیری با کارت سوخت دارند

فاطمه کاهی درباره آخرین تغییرات گفت: حدود 80 درصد جایگاه های سراسر کشور که نزدیک به 3 هزار تا است، در مدار سوختگیری با نرخ دوم 3 هزار تومانی هستند. مشکلی از این بابت وجود ندارد. در حال حاضر تیم های فنی در بقیه جایگاه ها کار می کنند که امکان سوختگیری با نرخ اول امکان پذیر شود. تا این لحظه تعداد 220 جایگاه امکان سوختگیری با کارت سوخت با نرخ سهمیه ای را دارند.

امکان سوخت گیری با نرخ 3 هزار تومانی تا ظهر به صددرصد می رسد

وی درخصوص زمان رفع این مشکل گفت: باتوجه به این که تیم های فنی و کارشناسی حضورا جایگاه ها را بررسی می کنند، به دلیل شرایط کار و مسافت و پراکندگی جایگاه ها، رفع این مشکل زمان بر است. اما همه تلاش ما این است که ظرف امروز این کار انجام شود. اما جایگاه هایی که امکان سوخت با نرخ دوم را دارند قطعا تا ظهر به 100 درصد می رسد.

کاهی درباره خبر افزایش قیمت بنزین و کمبود سوخت در کشور افزود: به هیچ وجه مشکلی از بابت تامین سوخت و زخیره سازی سوخت در کشور وجود ندارد و مردم نگرانی از این بابت نداشته باشند. همچنین به هیچ وجه افزایشی در قیمت بنزین و سوخت نداریم و خبر افزایش قیمت بنزین و تغییر در سهمیه سوخت را تکذیب می کنم.

احتمال حمله سایبری وجود دارد

سخنگوی شرکت ملی پخض فرآورده های نفتی ایران درباره حمله سایبری گفت: آخرین صحبت هایی که در گفتگوهای خبری شد این بود که احتمال حمله سایبری وجود دارد. ولی قطعیت این موضوع را اجازه دهید بعد از این که تیم فنی سامانه گزارش خود را ارائه کرد، اعلام نظر کنیم. ولی احتمال حمله سایبری وجود دارد. تیم های فنی در حال حاضر نتایج و راهکارها را بررسی می کنند. قاعدتا از خروجی گزارش تیم فنی مشخص خواهد شد و با قطعیت اعلام می کنیم.

راهکاری برای سوختگیری ناوگان کامیونی و اتوبوسرانی با نرخ سهمیه ای وجود ندارد

کاهی در آخر در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد تا زمان رفع مشکل به ناوگان کامیونی و اتوبوسرانی سوخت با نرخ سهمیه ای فروخته شود، گفت: متاسفانه این موضوع به یک مدیریت پیچیده ای نیاز دارد. باتوجه به این که امکان دسترسی به سامانه وجود ندارد، مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. اما تا قبل از این که این مشکل برطرف شود توصیه می شود با نرخ دوم 3 هزار تومانی سوختگیری کنند و این امکان وجود ندارد بدون اتصال به سامانه، با نرخ اول و سهمیه ای سوخت ارائه دهیم.

کدخبر: 733673 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟