خبر مهم درباره قیمت لوازم خانگی در بازار

به گزارش رکنا، محمدحسین رحیمی در مورد نوسان قیمت لوازم خانگی در بازار و افزایش قیمت برخی تولیدات داخلی لوازم خانگی، اظهار داشت: در حال حاضر بازار لوازم خانگی در آرامش خاصی به سر می‌برد و برخی تولیدکنندگان که قیمت محصولاتشان را افزایش داده بودند، قیمت‌ها را به حالت قبل برگردانده‌اند.

وی ادامه داد: تغییر قیمت لوازم خانگی در بازار حدود یک تا 1.1 درصد بود که در سطح کلی ناچیز است . در عین حال، هیچ اتفاق مهمی در بازار لوازم خانگی نیفتاده است و کارخانه‌ها نیز در حال تولید و عرضه محصول به بازار هستند.

عضو هیأت مدیره اتحادیه لوازم خانگی با بیان اینکه در حال حاضر خریدار لوازم خانگی در بازار وجود دارد، ولی به اندازه قبل که کالاها ارزان بودند، فروش نداریم، افزود: طبیعی است که با افزایش قیمت لوازم خانگی، مصرف‌کنندگان رغبت کمتری به خرید لوازم خانگی نو داشته باشند. به عنوان مثال وقتی قیمت یک ماشین لباسشویی از 3 میلیون تومان به 5 میلیون تومان رسیده است، به اندازه قبل تقاضای خرید در بازار وجود ندارد.

به گفته رحیمی، در حال حاضر بیشتر خرید لوازم خانگی توسط زوج‌های جوان و به عنوان جهیزیه صورت می‌گیرد که 50 تا 60 درصد فروش بازار به این بخش اختصاص دارد و در این زمینه دو نهاد دولتی نیز جهت ارائه جهیزیه ارزان‌ قیمت به مردم اقداماتی را انجام داده‌اند.

وی توضیح داد: بخشی از لوازم خانگی موجود در بازار نیز همواره بابت جایگزینی محصولات فرسوده خریداری می‌شده که در حال حاضر به دلیل بالا بودن قیمت‌ها نسبت به قبل، مردم ابتدا به سراغ تعمیر وسایل معیوب خود می‌روند و پس از آن ممکن است برای خرید محصول جدید اقدام کنند.

عضو هیأت مدیره اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به ممنوعیت واردات لوازم خانگی به کشور از سه سال گذشته تاکنون، گفت: اگر کالای خارجی در بازار دیده می‌شود، در واقع کالای قاچاق است و محصولی به صورت رسمی به کشور وارد نمی‌شود.

رحیمی تأکید کرد: کالاهای داخلی به اندازه نیاز بازار عرضه می‌شوند و جلساتی به صورت مداوم بین فروشندگان و تولیدکنندگان لوازم خانگی و وزارت صنعت برگزار می‌شود تا بازار لوازم خانگی در آرامش باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای ارائه کارت اعتباری خرید لوازم خانگی اقدامی انجام شده است؟ نیز عنوان کرد: بحث جدیدی در این مورد مطرح نشده است.

کدخبر: 732647 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟