خبر خوب / فراوانی مرغ در راه است

به گزارش رکنا، محمدرضا صدیق‌پور، دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک روزه درباره دلیل گران بودن این نوع جوجه گفت: در زمان اصلاح قیمت مرغ در فروردین ماه به قیمت جوجه یک روزه بی توجهی و قیمت آن اصلاح نشد. در نتیجه واحد‌های تولید این نوع جوجه ضرر دیدند و از فرآینده تولید خارج شدند.

وی افزود:، اما اکنون با افزایش تقاضا، قیمت جوجه یک روزه هم افزایش یافته است. البته یک صحبت‌های غیر رسمی هم در حوزه مرغ گوشتی و هم در حوزه جوجه یک روزه برای اصلاح قیمت شده است، ولی هنوز رسما اتفاقی نیفتاده است در حالی که نیاز است در اسرع وقت تکلیف تولید کننده برای برنامه ریزی درست، مشخص شود. البته با این وجود، تولید کنندگان تا کنون بیش از 825 میلیون جوجه یکروزه تولید کرده اند.

صدیق‌پور با تمجید از سامانه "بازارگاه" وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته سویا بیش از 15 هزار تومان قیمت داشت، اما این سامانه قیمت را کنترل کرد. بی شک این اقدام یکی از ایده‌های هوشمندانه این وزارت بود.

وی با اشاره با انتشار آمار‌های غلط درباره جوجه‌های یک روزه گفت: به ویژه از آبان ماه به بعد تولید جوجه یک روزه به اندازه کافی خواهد بود و در حال حاضر شرایط خوبی بر بازار حاکم است.

محمدعلی کمالی سروستانی، مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی هم درباره وضعیت تامین نهاده‌های دامی برای مرغداران گوشتی گفت: در مرحله تایید حواله نهاده‌های دامی در سامانه مشکلی وجود ندارد، اما مشکل تاخیر در حمل از انبار‌ها و گمرک‌ و همچنین مشکل دیگر گاهی کیفیت پایین نهاده وجود دارد.

وی درباره مشکلات مرغداران در تامین جوجه یک روزه نیز گفت: تفاوت میزان تقاضا نسبت به تامین جوجه یک روزه در بازار زیاد است. اما برنامه ریزی‌هایی در مدیریت تقاضا انجام شده است که امیدواریم تناسبی در این بازار هم ایجاد شود، در نتیجه امیدواریم در آبان ماه کمبود تولید مرغ نیز جبران شود.

کمالی تاکید کرد: به دلیل افزایش قیمت ماهی و گوشت قرمز تمایل به مصرف مرغ بالا رفته است و این نیز دلیل دیگری بر تمایل مرغداران بر جوجه ریزی بیشتر است.

کدخبر: 732643 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟