علت تعلیق شرکت بورس اوراق بهادار تهران مشخص شد

به گزارش اقتصادی رکنا، شرکت بورس اوراق بهادار تهران به منظور بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر تعلیق شد. طبق اطلاعیه منتشر شده بر سایت کدال و tsetmc، شرکت بورس اوراق بهادار تهران با نماد بورس 1، به استناد ماده 19مکرر 1/ 12مکرر 4 دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات به منظور بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر، حداکثر تا تاریخ 8 آبان 1400تعلیق می‌شود.

تعلیق شرکت بورس اوراق بهادار تهران به دلیل کشف ماینرها است

مدیریت این شرکت تغییر می کند

درخصوص دلیل تعلیق نماد بورس 1 همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با رکنا، گفت: به دنبال مساله کشف تعدادی ماینر در زیر زمین شرکت بورس اوراق بهادار و عدم انعکاس دقیق این مساله در صورت های مالی این شرکت مقرر شده است علاوه بر تغییر مدیریت این شرکت، صورت های مالی شرکت شفاف شود و به همین منظور این نماد برای مدتی متوقف باشد.

وی افزود: این مساله هیچ تاثیری در بازار ندارد و مساله ای مربوط به سهامداران شرکت بورس اوراق بهادار است و انتظار می رود با شفاف شدن مساله ماینرها بازگشایی شود.

ماجرا چه بود؟

سازمان بورس و اوراق بهادار چندی پیش در اطلاعیه‌ای در مورد ماینرهای کشف شده در ساختمان شرکت بورس تهران شفاف سازی و وجود آن در این شرکت را تایید کرد.

در این اطلاعیه آمده بود: جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می رساند در رسیدگی های نظارتی سازمان بورس و اوراق بهادار، تعدادی ماینر که از سوی شرکت بورس اوراق بهادار تهران مورد بهره برداری قرار گرفته است، در ساختمان شرکت مزبور کشف و در ادامه بررسی نیز مشخص شد که فعالیت مزبور در گزارش ها و حساب های شرکت به طور کامل ثبت و افشا نشده است. با توجه به اینکه بدوا چنین امری با اساسنامه و رسالت شرکت بورس نیز همخوانی نداشته است، موضوع به معاونت حقوقی سازمان ارسال شده است.

در ادامه این اطلاعیه اعلام شد: رسیدگی به این موضوع به طور فوق العاده در دستور کار کمیته رسیدگی به تخلفات سازمان قرار گرفته و برای بررسی کم و کیف و ابعاد تخلفات این موضوع، مدیران بورس تهران فراخوانده شده اند.

کدخبر: 730368 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟