قیمت بنزین در ارمنستان و ترکیه

قیمت بنزین و قیمت گازوئیل در ارمنستان در رنج های مختلف و بسته به نوع جایگاهی که سوخت را ارائه می کند قیمت های متفاوتی دارد. برای مثال جایگاه های سوخت CPS و Flash از معروف ترین ارائه کنندگان سوخت در ارمنستان می باشند که هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت نرمال می باشند. در این جایگاه ها چند نوع بنزین ارائه می شود Regular یا همان بنزین معمولی ، premium که حد وسط بنزین یا همان بنزین بدون سرب و Super که همان بنزین سوپر می باشد. تفاوت قمیت ها بین این سه نوع بنزین بر که بر روی تابلوهایی که در قسمت ورودی پمپ بنزین قرار دارد نوشته شده است.

در مورد گازوئیل نیز دسته بندی به دو نوع می باشد گازوئیل معمولی و گازوئیل یورو که در زبان ارمنی به گازوئیل سالیاتکا  می گویند.

در ژوئن 2021 ، متوسط ​​قیمت یک لیتر بنزین در ارمنستان 483.5 درام بود ، قیمت سوخت دیزل  463.9 درام از امروز ، 19 اوت ، یک لیتر بنزین معمولی 490 درام قیمت دارد ، سوپر – 510 درام ، یک لیتر گازوئیل – 470 درام.

مقایسه قیمت بنزین با سال گذشته

در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ، قیمت سوخت در ارمنستان در مدت یک سال حدود 1.6 برابر افزایش یافته است. به طور خاص ، در ژوئن 2021 ، در مقایسه با ژوئن سال قبل ، قیمت بنزین در ارمنستان 59.2 درصد و سوخت دیزل  47 درصد افزایش یافت.

از جمله 3 شرکت بزرگ وارد کننده بنزین به ارمنستان می توان به “CPS” ، “Flash” و “Max Oil” اشاره کرد. سال گذشته ، در سال 2020 ، حدود 220 میلیون دلار سوخت به ارمنستان وارد شد: بنزین ، گازوئیل و سوخت جت ، در مجموع حدود 460 هزار تن.

قیمت بنزین در ترکیه

قیمت بنزین در ترکیه نیز در سال 2021 هر لیتر نزدیک به یک دلار است.

هزینه هر لیتر بنزین در ترکیه در سال 2020 در حدود 6.6 لیر بوده است.

هزینه‌ی حمل و نقل در کشور ترکیه با توجه به شهر محل سکونت متفاوت است و برای شهرهای استانبول و آنکارا از دیگر شهرهای ترکیه گران‌تر است. قیمت هر بلیت یک طرفه اتوبوس و مترو 2.8 لیر است. و قیمت تاکسی با توجه به مسیرهای مختلف متفاوت است. اما حداقل قیمت تاکسی برای مسیر کوتاه 4 لیر است.

کدخبر: 716382 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟