قیمت جهانی طلا امروز شنبه 30 مرداد

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، به دنبال نگرانی ها از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا که می تواند چشم انداز اقتصاد جهانی را تیره و تار سازد، قیمت طلا روز جمعه شاهد افزایش بود اما با توجه به تقویت ارزش دلار رشد قیمت محدود بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.73 درصد افزایش به 1781 دلار و 11 سنت رسید. قیمت طلا در این هفته حدود 0.3 درصد رشد داشت. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز هم با 0.05 درصد رشد به 1784 دلار رسید.

شیائو فو، رئیس بخش بازارهای کالایی بانک چین در این باره گفت: «با توجه به نگرانی ها از خیز جدید ویروس کرونا طلا در حال منتفع شدن از افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری امن است.»

وی افزود: «به نظر می رسد که چشم انداز کوتاه مدت قیمت طلا پر افت و خیز است، زیرا فدرال رزرو از انقباضی شدن سیاست پولی خود سخن گفته است. اگر آنها بر این نظر خود اصرار ورزند، این موضوع بر قیمت طلا تاثیر خواهد گذاشت، زیرا همزمان شاهد تقویت دلار و افزایش سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا هستیم.»

ارزش سهام در بازارهای جهانی دیروز و همزمان با افزایش موارد ابتلا به کرونا برای پنجمین جلسه متوالی شاهد کاهش بود.

اما دلار از افزایش اشتها برای سرمایه گذاری در بازارهای امن منتفع شد و به بالاترین رقم خود در طی 9 ماه و نیم گذشته رسید. همین مسئله سبب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند و رشد قیمت فلز زرد را محدود نمود.

کدخبر: 713806 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟