هیچ بانکی در روزهای تعطیل شعبه کشیک ندارد / همه بانک های دولتی و خصوصی صددرصد تعطیل خواهند بود + اطلاعیه جدید

تعطیلات بالاخره اعمال شد و ایران وارد تعطیلات کرونایی 6 روزه شد. تعطیلات کرونایی که امیدوار هستیم به قطع زنجیره ویروس کشنده کرونا کمک کند. تعطیلات کرونایی برای بانک ها و تمام مشاغل و ادارات اعمال می شود. کارشناسان پزشکی از مردم درخواست دارند که در این 6 روز تعطیلات کرونایی به فکر سفر و حضور در تجمع و دورهمی نباشند. این 6 روز تعطیلات کرونایی اگر با رعایت مردم و تدابیر مسئولین همراه باشد می تواند به قطع زنجیره کرونا بیانجامد.

به گزارش اقتصادی رکنا، براساس تصمیم ستاد ملی کرونا کلیه بانک ها از دوشنبه 25 مرداد تا پایان روز شنبه 30 مرداد 1400 تعطیل خواهند بود. اما طبق اطلاعیه روز گذشته دبیر شورای هماهنگی بانک های دولتی، قرار بر این بود که بانک‌ ها برحسب ضرورت و صلاحدید و تصمیم مدیران عامل بانک‌ ها باجه‌ های کشیک در شعب مرکزی شهرستان‌ ها را در سطح کشور برای رفع نیاز‌های غیرضروری پیش بینی کنند. اما این مساله خود باعث می شد که برخی از شرکت های خصوصی به بهانه باز بودن برخی شعب بانک ها، در روزهای تعطیل باز باشند. از طرفی دیگر صاحبان مشاغل آزادی که طی این 6 روز مجاز به فعالیت نیستند، این نگرانی را دارند که با فعالیت برخی شعب بانک ها، چک هایشان برگشت زده شود.

در این خصوص گفتگوی رکنا با محمدرضا جمشیدی، دبیر شورای هماهنگی بانک های خصوصی را بخوانید:

بانک های دولتی و خصوصی صدرصد تعطیل است

محمدرضا جمشیدی در این خصوص گفت: ما پیش بینی این را داشتیم که تک شعبه هایی که در بیمارستان ها و در بعضی از شهرهای اصلی هستند، به صورت کشیک برای مراجعینی که نیاز به خدمات الکترونیکی دارند یا چنانچه کارت بانکی شان خراب شده است، فعالیت کنند. این پیش بینی فقط برای موارد خاص و بدون ارائه هر گونه خدمات بانکی دیگر بود.

وی افزود: اما دقایقی قبل اطلاعیه ای صادر شده است که کلیه بانک های دولتی و خصوصی بدون شعبه کشیک و شیفت بندی صدرصد تعطیل خواهند بود. مردم در این 6 روز فقط می توانند از طریق دستگاه های ای تی ام برای دریافت وجه نقد و همچنین از خدمات الکترونیکی اینترنتی استفاده کنند.

جمشیدی در ادامه گفت: بانک های دولتی هم به طور جداگانه اطلاعیه صادر کرده اند. این تصمیم یک تصمیم دوجانبه بوده است. بانک های خصوصی و دولتی با هم به این تصمیم رسیدند. بانک مرکزی هم تمام سامانه ها را قطع کرده است.

وی در آخر گفت: انتقاد مردم این بود که وقتی بانک ها به صورت شیفت بندی باز هستند و مشاغلی که مجاز به فعالیت نیستند، اگر چکی داشته باشند در بانک برگشت زده می شود. به این دلیل بانک ها را تعطیل کردیم که مردم و صاحبان مشاغل آزاد نگرانی برگشت چک را نداشته باشند.

تعطیلی بانک ها

 

کدخبر: 712750 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟