این محصولات سایپا گران شد + قیمت

به گزارش رکنا، در میان محصولات سایپا امروز « کوییک R » ، « کوییک معمولی » و «تیبا صندقدار» رشد یک میلیون تومانی قیمت را تجربه کردند تا همراستا با ایران خودرویی ها در بازار حرکت کنند.  

رشد قیمت در بازار سایپایی ها در حالی رقم خورد که محصولات پرطرفدار این شرکت بدون تغییر به استقبال تعطیلات رفتند.

 در کنار رشد قیمت خودروهای داخلی پرتیراژ امروز دلار هم رشد قیمت در بازار داشت، از دلار می توان به عنوان عامل اصلی تغییر قیمت در بازار یاد کرد، عاملی که ماه ها است با نوسان بسیار روبرو است و این نوسان بازار خودرو را نیز دستخوش تغییر پی در پی می کند.

علاوه بر نرخ دلار و پایان تعطیلات 6 روزه تهران، به گفته فعالان بازار خودرو توقعات انتظاری نیز در بازار همچنان وجود دارد و این عوامل نیز بر قیمت خودرو اثر بوده است. انتظار برای مشخص شدن نتایج مذاکرات و تعیین کابینه دولت جدید از جمله عوامل انتظاری هستند که بازار را تحت تاثیر خود قرار داده اند.

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییکR»، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

براساس ارزیابی بازار خودرو «کوییک معمولی» امروز رشد یک میلیونی قیمت در بازار داشت و قیمت آن به 158 میلیون تومان رسید و «کوییک R» هم با رشد یک میلیونی در بازار 162 میلیون تومان عرضه شد.

قیمت «تیبا صندوقدار» نیز با رشد یک میلیونی  به 135 میلیون و 500 هزار تومان رسید.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «تیبا2» معمولی و ساینا نیز امروز بدون تغییر در بازار به ترتیب 140 میلیون و 147 میلیون تومان عرضه شدند.

از سوی دیگر با رصد بازار خودرو می‌توان گفت که براساس قیمت های جدید اعلامی از سوی شرکت های خودروساز قیمت شاهین نیز به 291 میلیون تومان رسید. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد.

به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر این خودرو در بازار 353 تا 360 میلیون تومان قیمت گذاری می شود، اما با توجه به اینکه هنوز سند شاهین در رهن است و بسیاری تمایل به خرید و فروش های متفرقه ندارند نمی توان قیمت قطعی این خودرو را اعلام کرد.

قیمت کارخانه خودروهای پرتیراژ سایپا در هفته اول مرداد ماه 1400 :

شاهین: 291 میلیون تومان

کوییک آر: 162 میلیون تومان

کوییک معمولی: 158 میلیون تومان

تیبا صندوقدار: 135/500 میلیون تومان

تیبا 2 معمولی: 140 میلیون تومان

ساینا : 147 میلیون تومان

کدخبر: 708133 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟