فراخوان مشمولان متولد سال ۱۳۸۵ برای تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی

به گزارش رکنا، سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: همه مشمولان غایب و غیرغایب متولد سال‌های ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۵ باید مطابق قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند.

مشمولانی که در مهلت تعیین شده وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند وارد غیبت شده و برابر ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی با محرومیت های اجتماعی از جمله عدم استخدام، عدم امکان دریافت وام، عدم دریافت مستمری از سازمان‌ها، عدم صدور پروانه کسب و مواردی از این دست مواجه خواهند شد.

طبق ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه‌ عمومی، مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح تا ۳ ماه باشد، ۹۰ روز و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح بیشتر از ۳ ماه باشد تا ۱۸۰ روز اضافه خدمت خواهند داشت.

مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان بیش از یک سال است، علاوه بر ۶ ماه اضافه خدمت، مشمول فراری محسوب شده و به مراجعه صالح قضائی معرفی می شوند.

در این اطلاعیه آمده است: این دسته از مشمولان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی فراجا به نشانی http://www.vazifeh.police.ir از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

 

کدخبر: 982746 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟