بارشها از فردا در کدام مناطق آغاز می شود؟

 به گزارش رکنا:مجموع بارش موج بارشی جدید در بسیاری از نقاط استان های نیمه غربی و شمالی کشور منجر به بارش های خوبی خواهد شد. 

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش‌ها ی پراکنده روز جمعه هم نوار غربی و جنوب شرق را در بر خواهد گرفت گفت: این بارش ها امروز، شنبه در غرب‌، شمال غرب، شمال شرق و ارتفاعات البرز مرکزی ادامه دارد.

به گفته کبری رفیعی، همچنین روز شنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان شاهد افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا خواهیم بود.

او با بیان اینکه روز یکشنبه و دوشنبه آب‌های دریای خزر، روز سه‌شنبه خلیج فارس و روز چهارشنبه خلیج فارس و دریای عمان مواج هستند تاکید کرد که شهروندان و گردشگران باید از شنا در آب بپرهیزند و در این باره احتیاط کنند.

وی ادامه داد:استان های فارس ، کرمان ، بوشهر ، چهارمحال و بختیاری ، خوزستان ، لرستان ، ایلام ، کرمانشاه ، مرکزی و قم در راس بارش های این موج قرار خواهند گرفت، علاوه بر این ، در آذربایجان های شرقی ، غربی، اردبیل ، کردستان ، زنجان ، قزوین ، تهران ، البرز، قم ، همدان ،‌اصفهان ، هرمزگان ، گیلان ، مازندران و خراسان ها نیز بارش خواهند داشت .

این مواج بودن خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه سنگین، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی را منجر می‌شود و از این رو توصیه به منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی شده است.

آسمان تهران هم امروز، ‌شنبه (۴ فروردین) صاف تا کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. تهران روز گذشته بیشینه دما ۱۸ درجه وکمینه دمای بالای ۱۰ درجه بالای صفر را داشت و حداکثر دمای آن برای امروز ۲ درجه خنک شده است.

 

کدخبر: 982504 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟