نشست شورای عالی کار بدون نتیجه تمام شد/ تفاوت سبد معیشت 10 میلیون تومانی دولت و نماینده کارگران

به گزارش رکنا ، نماینده کارگران در شورای عالی کار در تشریح جزییات نشست شورای عالی کار گفت: در این جلسه روی بحث سبد معیشت توافقی صورت نگرفت و هر یک از طرفین در خصوص سبد معیشت روی عدد پیشنهادی خود پافشاری کردند.

وی افزود: از روز شنبه وارد مذاکرات دستمزد خواهیم شد اما ملاک برای تعیین مزد سبد معیشت خواهد بود. البته هیچ‌یک از طرفین توافق نکردند. گروه دولت و کارفرما عدد خودشان را ملاک می دانند و ما به عنوان نمایندگان کارگری از موضع خود درباره رقم سبد معیشت کوتاه نمی آییم.

نماینده کارگران در شورای عالی کار ادامه داد: وزارت کار اعلام می‌کند در بحث تعیین دستمزد موضع بی‌طرفی را دنبال می‌کند، ما هم در جلسات انتظار داریم کمترین مداخله صورت گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا درباره درصد افزایش دستمزد و مزایای جانبی مزد پیشنهاد و درصدی به میان آمد یا خیر؟ گفت:در جلسه امروز هیچ درصدی در خصوص افزایش دستمزد مطرح نشد و اساساً موضوع با بحث سبد معیشت خانوار کارگری ادامه یافت. موضع ما در خصوص عدد هزینه سبد ۲۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و رقم پیشنهادی گروه کارفرمایی ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود. البته این رقم پیشنهاد وزارت اقتصاد بود و هنوز مورد قبول کارفرمایان‌ها و نمایندگان دولتی واقع نشده است.

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: تاکید ما این است که سبد معیشت حتماً تعیین شود و پس از آن وارد مذاکرات جدی مزد شویم‌ اما معتقدیم که معیشت کارگران حتی با افزایش ۴۰ تا ۵۰  درصدی هم رونق نمی گیرد و تکافوی هزینه های زندگی را نمی کند.

میرغفاری تاکید کرد: شنبه ۲۶ اسفند ماه جلسه بعدی شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی برگزار خواهد شد و نمی‌توان پیش بینی کرد که در این جلسه رقم دستمزد سال آینده مشخص خواهد شد یا نه؟

منبع : ایسنا

کدخبر: 980371 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟