وضعیت مدارس سیستان و بلوچستان پس از سیل/ مدرسه های"پلان" بیشترین آبگرفتگی را دارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در پی بارش های سیل آسا در سیستان و بلوچستان ، خساراتی به  مردم این استان وارد شد. با این وجود، با حضور به موقع و حداکثری نیروهای امدادی، بخشی از آلام مردم کاسته شد.
مدارس نیز از قاعده "آسیب دیدن بر اثر وقوع سیل" مستثنی نبودند و دچار خسارات جزئی شدند و آموزش و پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در تلاش برای مرتفع کردن مشکلات پیش آمده هستند. همچنین تعدادی از مدارس استان سیستان و بلوچستان به جهت استفاده مردم سیل زده و نیروهای امدادی مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشترین تعداد تعطیلی مدارس در "پلان"

طبق گزارش رکنا، تعطیلی مدارس عمدتاً به دلیل آب گرفتگی معابر و یا محوطه ها بوده است؛ به همین جهت، بیشترین تعداد تعطیلی در منطقه "پلان" بوده است.
همچنین فقط یک مورد تخریب مدرسه به علت ریزش سقف در "کله گان جالق" گزارش شده است. این مدرسه از نوع مدارس سنگی اعلام شده که در نزدیکی این مدرسه، پروژه ای درحال اجرا با پیشرفت فیزیکی بالا وجود داشته است. این مدرسه که پیشرفت فیزیکی بالایی دارد دراختیار دانش آموزان قرار می گیرد.
همچنین تخریب نازک کاری سقف یک مدرسه در دلگان نیز گزارش شده است.

استفاده از مدارس به جهت اسکان موقت مردم سیل زده و نیروهای امدادی

از سویی دیگر برای اسکان اهالی، از یک مدرسه در شب اول وقوع سیل استفاده شده است.
به جهت استفاده گروه های امدادی، دو سالن و دو مدرسه شبانه روزی در دشتیاری و یک سالن و یک مدرسه شبانه روزی در پلان در حال استفاده است.
لازم به ذکر است در سال ۱۴۰۲، با همکاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، بیش از ۱۵۰۰ کلاس درس در اختیار ۴۵۰۰۰ نفر دانش آموز استان سیستان و بلوچستان قرار گرفته و در حال حاضر، بیش از ۱۶۰۰ کلاس در دست اجراست.

کدخبر: 978913 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟