اصرار نمایندگان کارگری در اعلام دقیق و کارشناسی رقم سبد معیشت/ عدم کسر مالیات از دستمزدهای 10 میلیونی

آیت اسدی عضو شورایعالی کار در گفتگو با خبرنگار رکنا گفت:یکی از مشکلات کارگران تعیین اعضای شورای حل اختلاف کارگران است که در برخی موارد بدون حساسیت های جامعه کارگری معرفی می شوند در همین خصوص در این جلسه مصوب شد آئین نامه چگونگی انتخاب مراجع حل اختلاف تدوین و تصویب شود.

وی در ادامه  با  اعلام اهمیت نقش رشد نرخ تورم در تعیین دستمزدها افزود:یکی دیگر ار دغدغه های جامعه کارگری میزان رقم سبد معیشت کارگران است که در سالهای گذشته رقمی غیر واقعی داشت و همین موضوع باعث رنجش و تحمیل فشارهای اقتصادی به این قشر شده است بنابراین در این جلسه همه نمایندگان کارگری در اقدامی  به اتفاق درخواست کردند تا رقم سبد معیشت به صورت دقیق و کارشناسی شده وبا در نظر گرفتن نقش رشد تورم در آن تعیین نشود وارد بحث تعیین دستمزد کارگران نشوند.

 پیرو همین مصوبه امروز سومین جلسه کمیته مزد و تعیین سبد معیشت برگزار می شود تا بعد از به دست آمدن این رقم جلسه شورایعالی کار  و تعیین دستمزد کارگران برگزار شود.

اسدی افزود:یکی دیگر از مصوبات این جلسه این بودکه دولت از دستمزدهای کمتر از 15 میلیون تومان مالیات کسر نکند.در حال حاضر دستمزدهای 10 میلیون تومانی کارگران  شامل کسر مالیات می شود.بنا براین مصوب شد وزارت کار در لایحه ای این طرح را به مجلس تقدیم کند.

وی افزود:در این جلسه دوباره همه نمایندگان کارگری به اقدام غیرقانونی عدم دعوت علی خدایی اعتراض کردند و در نامه ای به وزیر کار درخواست رسیدگی در این باره را داشتند .

این نماینده کارگری همچنین ورود مجلس به عنوان نهاد ناظر برای بررسی به این موضوع راد ارای اهمیت ویژه ای دانست و افزود:حضور تک تک اعضای کارگری در جلسات شورایعالی بسیار دارای ارزش است و با تمام بی توجهی های که بخش دولتی به این نمایندگان دارد ما تاکید بر حضور داریم چرا که حتی اگر نماینده های کارگری در این جلسات حضور نداشته باشند با حضور 7 نفره اعضای دولتی و کارفرمایی می تواند مصوباتی داشته باشد که در آن جامعه کارگری نادیده گرفته شوند.

کدخبر: 977881 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟