45 مدرسه در سیستان و بلوچستان در محاصره سیل قرار دارند + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، داوود گلی، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی بارندگی های اخیر، مدارس در دو منطقه دشتیاری و پلان در استان سیستان و بلوچستان، در محاصره سیل قرار گرفته اند. با همه اینها، همه دستگاه های امدادرسان پای کار آمده اند و به مردم خدمات مختلفی از جمله اسکان موقت، توزیع چادر، بسته های غذایی و... ارائه می دهند.

وی در ادامه تاکید کرد: ما با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان برای بررسی میدانی شرایط در این مناطق حضور داریم. لازم به ذکر است حدودا 40 الی 45 مدرسه در محاصره آب هستند.

گلی با اشاره به اینکه آبگرفتگی ها شدت و ضعف دارند، گفت: در حوزه دشتیاری امید داریم که امروز آبگرفتگی ها کاملا فروکش کند و شرایط مدارس عادی شود؛ اما در حوزه پلان شدت بارندگی ها بیشتر است و البته شرایط جغرافیایی به گونه ای است که میزان آب بیشتری در مدارس جمع شده است. احتمال می رود دو الی سه روز طول بکشد تا شرایط مدارس عادی شود. الان در مناطق و شهرستان ها در حال برآورد میزان خسارات از لحاظ فیزیکی و تجهیزات و امکانات هستیم.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در حال حاضر آموزش ها به صورت آنلاین انجام می شود؛ اما چون بیشتر همکاران کسانی هستند که در آن محل ها مستقر هستند، سعی می کنند اگر سرعت اینترنت پایین باشد، از روش های دیگری برای ارتباط با دانش آموزان استفاده کنند تا از آموزش باز نمانند.

کدخبر: 976886 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟