ریختن زباله اطراف مخازن پسماند / یک مقام مسئول: دست شهروندان را می‌بوسیم اگر کمک حال ما باشند + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، شهروند خبرنگاران، فیلمی را به رکنا رسانده اند که در آن گزارش می دهند که سرایداران دو ساختمان، در ساعات پایانی شب، اقدام به ریختن زباله های ساختمان در اطراف مخازن پسماند شهرداری می کنند. اقدامی غیراخلاقی که نه تنها سیمای شهری را زشت و کثیف جلوه می دهد؛ بلکه کار ماموران شهرداری را دو چندان می کند. این اتفاق در حالی رخ داده است که مخزن زباله، خالی است و فضا برای آن مقدار از زباله وجود دارد.

در این خصوص، قنبر آدینه وند، مدیر نظارت و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفت و گو با رکنا گفت: گاهی اوقات، به دلیل عدم رعایت شهروندان، مشاهده می شود به جای اینکه زباله های خود را به مخازن زباله انتقال دهند، آنها را در اطراف مخازن روی زمین می ریزند.

وی تاکید کرد: این موضوعی است که به همه معاونان امور شهری، شهرداران نواحی، روسای ادارت خدمات شهری آموزش داده شده است و این دوستان می بایست این موضوعات را به شهروندان و برج هایی که زباله ها را در حجم زیاد جمع آوری می کنند آموزش داده شود. از طریق رسانه ها و برچسب هایی که روی ماشین های حمل زباله زده ایم هم این موضوع را اطلاع رسانی کرده ایم که شهروندان سر ساعت 9 شب زباله هایشان را به «داخل» مخازن انتقال دهند.

آدینه وند با اشاره به اینکه این موضوع را به صورت حضوری نیز به شهروندان در منزل نیز آموزش داده اند، گفت: ولی کماکان این عدم توجه، دامن گیر شهروندانی که نظافت شهر برایشان اهمیت دارد و همچنین پاکبانان زحمت کش می شود. از سویی دیگر، حیوانات موذی شهری مثل موش ها نیز ازدیاد و به راحتی به این خوراکی ها دسترسی پیدا می کنند. ما در سازمان مدیریت پسماند شهری، از شهروندان خواهش می کنیم و دستشان را می بوسیم که ساعت 9 شب زباله هایشان را به داخل مخازن زباله انتقال دهند تا در این مسیر کمک حال ما باشند.

کدخبر: 972450 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟