شهرداری همراه معتادان تا لحظه ترک اعتیاد/ معتادان متجاهر ترک شده از خانواده تنها نمی مانند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،  احمد احمدی صدر ، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفت و گو با رکنا با اشاره به اینکه افرادی که در یاورشهرهای شهرداری تهران حضور دارند و چه تضمینی وجود دارد که اینها بعد از خروج از مراکز یاورشهر، بتوانند بیرون از آنجا شغلی برای امرار معاش داشته باشند، گفت: ورود به بازار کار کمک می کنیم و شهرداری تهران اعلام کرده است در عرصه های مختلف که نیاز به نیروی کار دارد، می تواند از این دسته از افراد استفاده کند و استخدام شوند.  

وی در ادامه تاکید کرد: به طور مثال در مشاغل صنعتی، بسته بندی، حرفه هایی مثل صافکاری و نقاشی ماشین، پاکبانی و خدمات شهری و... شهرداری تهرانبرای استفاده از این دسته از افراد، اعلام آمادگی کرده است. در این راستا، هم آموزش های لازم به افراد متقاضی ارائه شده است و هم بازار کار را برایشان فراهم می کنیم. اگر کسی در این میان تصمیم بگیرد که به اعتیاد بازگردد، خانواده اش و تیم مدیریت شهری مجددا برایشان برنامه ریزی می کنند تا از چرخه اعتیاد خارج شوند. 

احمد احمدی صدر همچنین افزود: کسانی که از یاورشهرها مرخص می شوند و سرپناهی ندارند، می توانند تا مدتی که محلی برای زندگی پیدا کنند، در مراکز مشخص شده شهرداری تهران اقامت پیدا کنند تا زمانی که جامعه پذیرای این دسته از افراد باشد. 

وی تاکید کرد: ما هر کسی که در تهران باشد، چه از شهرستان آمده باشد و چه اهل خود تهران باشد را پذیرش می کنیم. 

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: افراد پذیرش شده در مراکز یاورشهر، حدود 300 الی 400 نفر بانوان و مابقی آقایان هستند. مراکز یاورشهر هفت هزار و 500 نفر ظرفیت دارند. امروز در تهران 8 هزار نفر ظرفیت خالی داریم.

احمدی صدر در پایان گفت: اتباع غیرمجاز  رد مرز می شوند و به کشورشان بازگردانده خواهندشد. همچنین تعداد افراد زیر سن قانونی نیز در تعداد کمتری در مراکز یاورشهر اقامت دارند.

کدخبر: 969398 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟