عیادت وزیر آموزش و پرورش از دانش آموز جانباز حادثه تروریستی کرمان

به گزارش رکنا، رضامراد صحرایی ، وزیر آموزش و پرورش به یکی از بیمارستان‌های تهران رفت و با همراهی رئیس بیمارستان از «محمدمتین حسنی» عیادت کرد.

محمدمتین کلاس هشتمی روز ۱۳ دی‌ماه در حالی که با خانواده خود برای شرکت در چهارمین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در موج خروشان عاشقان سردار دل‌ها در جاده منتهی به گلزار شهدای کرمان در حرکت بود، بر اثر انفجار تروریستی از ناحیه پا دچار آسیب جدی و قطع عضو شد.

مجموع تعداد مصدومان حادثه تروریستی کرمان که در حال حاضر در بیمارستان‌های کرمان و تهران بستری هستند، به ۱۴ نفر می‌رسد و از میان ۱۴ مصدوم فعلی این انفجار، ۵ نفر زن، ۲ نفر مرد و ۷ کودک زیر ۱۵ سال هستند و آن‌ها در بیمارستان روند درمان خود را طی می‌کنند.

همچنین بر اثر ۲ انفجار حمله تروریستی روز ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ به مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان ۹۴ تن از زائران و عاشقان حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسیدند که ۲۳ نفر از آن‌ها دانش‌آموز و درمیان این دانش‌آموزان نیز ۱۱ تن ‌دانش‌آموز مقطع ابتدایی بودند.

دانش‌آموزان شهید دوره ابتدایی در راه روشن سلیمانی که اسامی آنان زینت بخش گردهمایی اخیر معاونان آموزش ابتدایی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور بود:

شهیدمهدی سلطانی‌نژاد، اول دبستان

شهیدمحمدامین سلطانی‌نژاد، دوم دبستان

شهیدسبحان علیزاده، دوم دبستان

شهیده‌مریم سلطانی‌نژاد، سوم دبستان

شهیده‌نرگس کارگر، پایه سوم دبستان

شهیده‌آیدا قاسمی، پنجم دبستان

شهیده‌زهرا سلطانی‌نژاد، پنجم دبستان

شهیدمیلاد شادکام، پایه پنجم دبستان

شهیدحسین محمدآبادی، پایه ششم دبستان

شهیدمحمدطاها قدیری‌فرد، پایه ششم دبستان

شهیده‌زینب رحمت‌آبادی، پایه ششم دبستان

کدخبر: 967087 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟