تصادف ملیکا محمدی در سفر اسنپی رخ نداده است

در جایی به نقل از حسین‌زاده، دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور، نوشته شده: «آیا می‌دانید که ملیکا محمدی به واسطه آماتور و ناشی بودن راننده اسنپ و ناایمن بودن خودروی مورد استفاده جانش را از دست داد؟» 

ضمن ابراز تاسف از سانحه‌ دلخراشی که برای فوتبالیست جوان و خوش‌آتیه کشورمان رخ داد، لازم است توضیحاتی در این خصوص ارائه دهیم. در ساعات ابتدایی وقوع این حادثه تلخ، خبر غیردقیق و نادرستی در فضای مجازی با این عنوان که ملیکا محمدی در سفر اسنپی جان خود را از دست داده‌، منتشر شد.

مجموعه اسنپ از همان لحظه با جدیت در صدد صحت‌سنجی این اتفاق از طریق بیمارستان، پلیس راهور، فرمانداری، باشگاه فوتبال، نزدیکان ایشان و از همه مهم‌تر سفرهای نیمه‌تمام مسیر یاد شده در سامانه اسنپ بود. در نهایت، با بررسی‌های متعدد مشخص شد این حادثه ناگوار در سفر اسنپی رخ نداده و خودروی موجود در حادثه در اسنپ ثبت‌نام نشده است.

همچنین در این مطلب از قول حسین‌زاده به تفاوت‌های ناوگان عمومی و رانندگان حرفه‌ای و قانونمند با خودروهای اینترنتی فعلی اشاره و نوشته شده: «صاحبان امتیاز آنها کوچک‌ترین مسئولیتی در قبال خطرات احتمالی برای مسافر به عهده نمی‌گیرند.»

اسنپ بارها اعلام کرده است که برای تأمین امنیت سفرهای خود هویت کاربران راننده را با کمک پلیس اماکن فراجا احراز و تأیید می‌کند. درواقع، اطلاعات فرد متقاضی فعالیت در ناوگان اسنپ پس از ثبت‌نام و ارائه مدارک به پلیس اماکن فراجا سپرده می‌شود تا با بررسی سوابق متقاضی، نتیجه استعلام را به اسنپ ارائه کند. در کنار تایید صلاحیت، ناوگان اسنپ به طور مداوم با توجه به بازخوردهای مسافران در طی فعالیت کاربران راننده ممکن است آن‌ها را بر اساس عملکردشان غیرفعال موقت یا دائم کند. به علاوه، در صورتی‌که امتیاز کاربر راننده پایین باشد و همینطور بر اساس گزارش کاربران ممکن است برای تست اعتیاد یا آزمون روانشناسی که با همکاری اسنپ‌دکتر برگزار می‌شود و آموزش مجدد ارجاع داده شوند. 

 

 

کدخبر: 962306 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟