تندیس شهیده دختر کاپشن صورتی و گوشواره قلبی در تهران + فیلم روایتی از ریحانه

روایتی از دختر گوشواره قلبی با کاپشن صورتی

به گزارش رکنا، مهدی چمران ، رئیس شورای شهر تهران ، همچنین در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران پیشنهادی مبنی بر ساخت تندیسی از دختر کاپشن صورتی و گوشواره قلبی از شهدای تروریستی کرمان به سازمان زیباسازی مطرح کرد و گفت: روز گذشته نیز بنده با مسئولان سازمان زیباسازی صحبتی داشتم و قرار است المانی از شهدای حادثه تروریستی کرمان به‌ویژه دختر کاپشن صورتی با گوشواره قلبی در تهران ساخته شود.

دختری با کاپشن صورتی و گوشواره‌های قلبی

ریحانه یک و نیم ساله که هویتش از روی کاپشن صورتی و گوشواره‌های قلبی‌اش مشخص شد، قلب‌های بسیاری را تکان داد و به نماد مظلومیت جنایت تروریستی کرمان تبدیل شد.

پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس کرمان نوشت: وقتی به دیدار پزشک تشخیص هویت پزشکی قانونی کرمان رفتیم، بغض چند روزه‌اش شکست و اشک چشمانش سرازیر شد و گفت: هیچ وقت فکر نمی‌کردم دختر معصومی که هیچ نشانی نداشت و تنها راه شناسایی‌اش کاپشن صورتی و گوشواره‌های قلبی او بود، تبدیل به نماد مظلومیت یک حادثه تروریستی شود.

این پزشک پر تلاش با اینکه چند روز از شهادت ریحانه سلطانی‌نژاد یعنی همان دختر کاپشن صورتی با گوشواره‌های قلبی می‌گذشت، اما باز دستانش می‌لرزید و بغض گلویش را می‌فشرد و اشک بی تابش کرده بود.

وی در ادامه ‌گفت: لحظه‌ای که پیکرهای شهدا را برای تشخیص به پزشکی قانونی آوردند، هیچ کس قادر نبود جلوی گریه خود را بگیرد؛ واقعا لحظه سختی بود؛ هنوز انگار تمام لحظه‌ها جلوی چشمم است و هرگز از ذهنم محو نخواهد شد.

این پزشک تشخیص هویت افزود: اما در بین همه شهدا پیکر بی جان دختر بچه‌ای دو ساله بیش از همه خودنمایی می‌کرد، چرا که به سبب شدت انفجار، تشخیص هویت او سخت بود و یکی از راه‌های تشخیص او نشانی لباس‌ها و علائمی بود که در پیکر کوچکش وجود داشت؛ کودکی که مظلومیت او از جنس مظلومیت بازماندگان دشت کربلا و معصومیت او از جنس یک حقیقت تلخ در دل این حادثه تروریستی بود.

وی با نگاهی عمیق به دست خط خود بر روی نوشته‌ای که در لحظه شناسایی پیکرهای شهدا تنظیم شده بود، گفت: این مشخصات در همان لحظات سخت و جانکاه تشخیص هویت نوشته شد"دختری با کاپشن صورتی و گوشواره‌های قلبی".

وقتی این جمله را به زبان آورد حس و حالش وصف‌ناپذیر بود و سپس افزود: قسم به پیکرهای بی‌جانی که تا پای جان ایستادند و مقاومت کردند، این مقاومت ادامه خواهد داشت، حتی اگر مقاومت از جنس کودکان خردسال بسیاری با کاپشن صورتی و گوشواره‌های قلبی باشد.

کدخبر: 962124 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟