کانال‌ها و سامانه‌های خبری ساماندهی می‌شوند

به گزارش رکنا ، به همین منظور صاحبان امتیاز رسانه‌ها می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع رسانه‌های کشور نسبت به ثبت و معرفی رسمی سامانه‌های خبری و پیوست‌های فضای مجازی متعلق به رسانه خود که در انواع سکوها و کارافزارهای ایرانی منتشر می‌شوند، اقدام کنند.

صاحبان امتیاز رسانه‌ها از این پس می‌توانند در بخش سامانه خبری، انواع کانال‌ها، کارافزار و اپلیکیشن‌های خبری متعلق به رسانه خود را ثبت کرده و در این مرحله ضمن برخورداری از حمایت‌های قانون مطبوعات، مشمول افزایش ضریب کیفی و مشوق های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای توسعه رسانه ای کشور در فضای مجازی شوند.

همچنین نظر به وجود ظرفیت‌های قانونی و وظایفی که در مصوبات شورای عالی فضای مجازی و نیز آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات پیش بینی و به عهده هیات نظارت بر مطبوعات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاده شده است، کلیه شخصیت های حقیقی و حقوقی علاقه‌مند و فعال رسانه ای در فضای مجازی و اداره‌کنندگان کانال ها، کارافزارها و سامانه های خبری فاقد پروانه فعالیت نیز می توانند با مراجعه به سامانه جامع رسانه های کشور نسبت به ثبت درخواست اخذ مجوز فعالیت اقدام کنند.

این مهم در راستای اجرای قانون و حمایت از رسانه‌های دارای مجوز در قبال برخی فعالیت های غیرقانونی و بدون هویت و نیز کمک به بسط مرجعیت خبری داخلی و فعالیت قانونی در عرصه اطلاع رسانی کشور انجام می شود.

بدیهی است رسیدگی به درخواست‌های فعالیت رسانه‌ای کانال ها و سامانه‌های خبری با اولویت انجام می‌گیرد و در صورت احراز شرایط قانونی و تایید صلاحیت، مجوز فعالیت آنها صادر می‌شود.

منبع : ایسنا

کدخبر: 960694 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟