ورود به دانشگاه فرهنگیان با شرط سن یا بدون شرط سنی ؟ / داوطلبان بخوانند

به گزارش رکنا به نقل از تسنیم؛ دیوان عدالت اداری اخیراً بر اساس شکایت یکی از داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان نسبت به سقف سنی تعیین‌شده برای ورود به این دانشگاه، رأی به ابطال شرط سنی داد.

تعیین "سقف سنی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان" همواره به‌عنوان یکی از موضوعات مورد اعتراض از سوی داوطلبان کنکور مطرح بوده است و با توجه به مزایای این دانشگاه از جمله معافیت سربازی برای پسران، احتساب دوران دانشجویی به‌عنوان سنوات خدمت، استخدام از بدو ورود به دانشگاه و پرداخت حقوق به دانشجو‌معلمان، طرفداران تحصیل در این دانشگاه زیاد است.

شورای‌عالی آموزش و پرورش، شرط حداکثر سن 22 سال را برای ورود به دانشگاه فرهنگیان تعیین کرده است با این حال وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که برای کنکور 1403 شرط سن ورود به دانشگاه فرهنگیان 24 سال است و از سال‌های آینده شرط سن 22 سال عملیاتی می‌شود.

رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال سن ورود به دانشگاه فرهنگیان همچنان معطل اجراست و مسئولان آموزش و پرورش می‌گویند شورای عالی انقلاب فرهنگی، تعیین شرط سن ورود به دانشگاه فرهنگیان را مصوب کرده با این وجود تا به امروز مصوبه شورا ابلاغ نشده است و به نظر می‌رسد در این شرایط آموزش و پرورش ملزم به اجرای رأی دیوان عدالت اداری برای کنکور 1403 است اما تاکنون این موضوع عملیاتی نشده است.

پیش از این منصور اردستانی، مدیرکل سابق دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش به تسنیم گفته بود: رأی دیوان عدالت اداری مبنی حذف شرط سن ورود به دانشگاه فرهنگیان را برای اجرا به معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش ابلاغ کرده‌ایم و آنها باید درباره تنظیم محتوای دفترچه کنکور 1403 و تعیین شرط سن ورود به دانشگاه فرهنگیان پاسخگو باشند!

در همین ارتباط، علی فرهادی؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با تسنیم درباره اجرای رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال شرط سن ورود به دانشگاه فرهنگیان گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی شرط سن برای ورود به دانشگاه فرهنگیان را تصویب کرده است و اخیراً پیگیری کردیم که گفتند به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: در آموزش و پرورش تابع قانون خواهیم بود و هر چه قانون تصویب کند، انجام می‌دهیم.

فرهادی در پاسخ به این پرسش که با توجه به ابلاغ نشدن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تکلیف داوطلبان کنکور 1403 چیست؟ گفت: شرط سن برای ورود به دانشگاه فرهنگیان در کنکور 1403،  24 سال است و شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت ضمنی این موضوع را مصوب کرده است اما هنوز به ما ابلاغ نشده که به زودی ابلاغ خواهد شد.

کدخبر: 959132 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟