واحدهای صنعتی به ایجاد فضای سبز متعهد باشند

به گزارش رکنا، محمدحسین بازگیر در نشست بررسی ماده ۱۵ قانون هوای پاک که با حضور جمعی از مدیران عامل واحدهای بزرگ صنعتی در اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم برگزار شد، گفت: بر اساس این ماده قانونی، شهرک‌ها، مراکز و واحدهای صنعتی و تولیدی مکلفند حداقل ده درصد از مساحت خود را به ایجاد فضای سبز مشجر اختصاص دهند.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، وی با اشاره به شعار روز جهانی خاک مبنی بر «خاک و آب، منشأ زندگی»، تخریب گسترده خاک در کشورمان طی دهه های گذشته را مورد توجه قرار داد و گفت: گاهی تصور می‌کنیم آب، خاک و هوا تمام نمی‌شود، اما شرایط این منابع حیاتی در سراسر جهان به شدت بحرانی است و باید برای گذر از این بحران چاره اندیشی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه متأسفانه برخی صنعتگران بدون هیچگونه تعهدی، پسماندها و پساب‌های صنعتی را در طبیعت رها کرده و آب و خاک را نابود می کنند، اظهار کرد: همه ما بر اساس شرع، اخلاق و قانون در برابر حفظ و حراست از محیط زیست مسئول هستیم.

وی بر ضرورت توسعه درختکاری در استان قم برای مقابله با آثار خشکسالی، گرد و غبار و آلودگی هوا تأکید کرد و گفت: واحدهای صنعتی ضمن تعهد به ایجاد فضای سبز تکلیفی، باید برای تولید و کاشت نهال‌های کم آب بر و مقاوم در برابر تنش‌های دمایی، همکاری و مشارکت جدی داشته باشند.

بازگیر در پایان با بیان اینکه ردپای اکولوژیک در کشورمان، سه برابر ظرفیت زیستی بوده و ما منابع حیاتی آیندگان را هم مصرف می‌کنیم، تصریح کرد: بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی که حفاظت از محیط زیست را تکلیف همگانی می‌داند، امیدواریم همه مردم و مسئولان پای کار طبیعت و محیط زیست باشند.

 

کدخبر: 951405 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟