رئیس سازمان ملی مهاجرت: ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد

به گزارش رکنا،‌ عبدالله مبینی روز سه‌شنبه در نشست ۱۱۴ شورای سازمان بین‌المللی مهاجرت در ژنو (۲۷ تا ۲۹ نوامبر ۲۰۲۳ برابر با ۶ تا ۸ آذر ۱۴۰۲) با اشاره به نبود تقسیم عادلانه بار میزبانی از پناهندگان توسط جامعه بین‌المللی تاکید کرد: ایران تاکنون به مراتب بیش از سهم خود در میزبانی و حمایت از پناهندگان مشارکت داشته است بنابراین باید تقسیم منصفانه این مسئولیت بین‌المللی مورد توجه جامعه بین‌المللی قرار گیرد.

وی اظهار کرد: بحران‌های مهاجرتی ناشی از عوامل مختلف سیاسی، مداخلات نظامی و اقلیمی در کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران در سایه مداخلات نظامی کشورهای فرامنطقه‌ای در افغانستان و عراق ایران در بیش از چهار دهه گذشته میزبان چند میلیون پناهنده و آواره بوده است.

مبینی ادامه داد: مشکلات امنیتی و اقتصادی و محدودیت‌هایی همچون منع دانش‌آموزان و دختران از تحصیل از جمله عوامل آوارگی اتباع افغانستانی و مهاجرت آنها به کشورهای همسایه بوده است.

رییس سازمان ملی مهاجرت با اشاره به مساله فلسطین اشغالی به عنوان یکی از کانون‌های اصلی و قدیمی مهاجرت و آوارگی در جهان تاکید کرد: در زمان کنونی جلوگیری از کشتار انسان‌های بی‌گناه و مبارزه با ریشه‌های آوارگی و مهاجرت اجباری شهروندان فلسطین مسئولیت جامعه بین‌المللی است.

 

کدخبر: 950520 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟