امروز در تهران ورزش نکنید! / علت چیست؟

به گزارش رکنا، در حالیکه بارش باران در اولین روز هفته جاری، کیفیت هوای تهران را در شرایط قابل قبول قرار داده بود اما امروز شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا بر روی عدد ۱۲۱ (ناسالم برای گروه‌های حساس) قرار دارد.

همچنین سه منطقه پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۱۵۸، شریف منطقه ۲ با شاخص ۱۵۲ و همچنین شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۶۰ در وضعیت قرمز (آلوده برای همه افراد) قرار دارد همچنین در سایر نقاط تهران نیز کیفیت هوا در وضعیت نارنجی (ناسالم برای گروه‌های حساس) است.

در این شرایط به بیماران و کودکان توصیه می‌شود که از تردد در فضای باز خودداری کنند.

شاخص آلودگی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته نیز روی عدد ۱۱۴ قرار داشت و کیفیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم بود.

از ابتدای سال جاری تا امروز هشت روز هوای پاک، ۱۶۹ روز هوای قابل قبول، ۴۸ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و پنج روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در روزشمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

کدخبر: 943717 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟