وضعیت اورژانسی بیمارستان‌ ها / جای خالی ۷۰ هزار پرستار در کشور!

به گزارش رکنا، آژیر خطر به صدا درآمده. فعالان صنفی پرستار ی شرایط بیماران را به دلیل کمبود پرستار در بیمارستان‌ها بحرانی می‌خوانند. عباس عبادی، معاون پرستاری وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی چندی پیش اعلام کرد: حدود ۷۰ هزار نفر کمبود نیروی پرستاری در تمام بخش‌ها وجود دارد.» با وجود این جای خالی چشم‌گیر، هر روز پرستاران بیشتری چمدان سفر را می‌بندند و از ایران می‌روند.

محمد میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری کشور آماری تکان‌دهنده در این باره ارائه می‌کند: «روزانه پنج تا ۶ پرستار و ماهانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ پرستار از کشور مهاجرت می‌کنند.» هر چند این آمار را بیشتر برآورد می‌کنند به دلیل اینکه ممکن است خیلی از پرستار‌ها گواهی‌نامه دریافت نکنند، اما آنچه اعلام رسمی شده، مشخص می‌کند، سالانه حدود ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ پرستار به کشور‌های اروپایی و به تازگی به کشور‌های حوزه خلیج‌فارس، چون قطر و امارات و‌... می‌روند.

عنایتی فعال پرستاری می گوید: آزمون استخدامی‌هایی که برگزار می‌شوند، کمکی به باز کردن گره کور پرستار‌ها نمی‌کند.

در دوره چهارم، نظام پرستاری و مجلس و وزارت بهداشت به توافق رسیدند سالانه ۱۰ هزار پرستار جذب شود، اما این توافق از سال ۹۵ اتفاق نیفتاده است.

دو دهه و سه دهه است که یک کار اصولی و منطقی برای جذب پرستار اتفاق نیفتاده و همین باعث شده مهاجرت پرستار‌ها افزایش پیدا کند.

کدخبر: 939523 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟