فیلم هیجان انگیز از عملیات ویژه زنان امدادگر سرخ پوش در جنوب تهران

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، حدود 18 کیلومتر بعد از عوارضی تهران-قم، دریاچه مصنوعی قرار دارد که زنانی توانا، دغدغه مند و نوع دوست که به عضویت جمعیت هلال احمر درآمده اند و سالهاست که در امر امدادرسانی تجربه کسب کرده و دستی بر آتش دارند، دور یکدیگر جمع شده اند تا در دوره توان افزایی و جست و جو و نجات در سیلاب شرکت کنند.

زنان توانا در این دوره های جست و جو و نجات در سیلاب، فنون و مهارت‌هایی را یاد می‌ گیرند تا در مواقع بروز حوادث از این مهارت برای نجات جان انسان ها استفاده کنند.

آنها همگی در عملیات های سخت و نفس گیر حضور داشته اند و توانسته اند جان انسان های گرفتار در حوادث را نجات دهند، از سیل و زلزله گرفته تا حوادث جاده ای و....

به گفته پیر حسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر هدف از برگزاری دوره‌های توان افزایی، سپردن سکان خدمات‌رسانی در حوادث به بانوان، همپای امدادگران مرد این جمعیت است.

لازم به ذکر است این دوره تخصصی توان افزایی ویژه ۸۸ امدادگر و نیروی عملیاتی این جمعیت از ۱۵ شعبه در حوزه جست‌وجو و نجات در سیلاب همزمان با آغاز فصل بارش‌ها و افزایش احتمال وقوع سیلاب‌ها در کشور برگزار شده است.

دوره توان افزایی و بازآموزی تیم‌های عملیاتی آقایان استان تهران از ۵ مهرماه به مدت ۳ روز در «فشافویه» برگزار و دوره‌های بانوان از روز گذشته ۱۸ مهر ماه آغاز و امروز به پایان می‌رسد.

در این دوره‌ها امدادگران و تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر آموزش‌های عملی از جمله کار با دستگاه GPS، جهت یابی و نقطه یابی، تمرین عملیاتی سناریوی حادثه، جست‌وجو و نجات در محیط های آبی، رودخانه و سیلاب، نحوه کار با قایق‌های موتوری و تجهیزات کاربردی نجات در آب و شیوه‌های حمل غریق را تمرین می‌کنند.

هلال احمر

مانور ویژه زنان امدادگر هلال احمر

مانور ویژه زنان امدادگر هلال احمر

مانور ویژه زنان امدادگر هلال احمر

کدخبر: 936117 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟