در این گوشه تهران کودکان کار هر غذایی دوست دارند می پزند و می خورند + فیلم

خودش می گفت که از روی علاقه ای که به کودکان کار دارد این کار را بر عهده گرفته است و در ابتدا تنها با دوستان نزدیکش و برای تعداد محدودی از کودکان کار غذا درست کردند و پخش کردند و این ایده اصلی همانجا شکل گرفت تا آکو کیانی، آشپز حرفه ای که سالهاست در این حرفه مشغول است به همراه دوستانش در صدد استمرار و نظم بخشیدن به این کار برآمدند.

آنها چند سالی است که این کار را انجام می دهند و اکنون با همکاری مرکز خیریه کودک کار بلومینا و معاونت اجتماعی شهرداری تهران هر ماه سه یا چهار مرتبه با همکاری خود این کودکان غذا درست می کنند و بین بقیه کودکان پخش می کنند.

جشن کودک کار

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، آکو کیانی امروز در حاشیه این مراسم گفت: ما احساس کردیم که مقوله غذا برای کودکان کار در جنوب شهر تهران بسیار مقوله مهمی است و دسترسی این عزیزان به غذای سالم و مقوی به قدری کم است که باید حتما این اقدام در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: همه تلاش ما این بود که غذای این کودکان را تا یک بخشی پوشش دهیم و این کار را از ماهی یک بار شروع کردیم و اکنون ماهی سه و حتی 4 بار برای این کودکان غذا رسانی می کنیم.

این فعال حوزه کودکان کار بیان کرد: ما در ابتدا تنها چند دوست بودیم که در کنار هم این کار را شروع کردیم اما اکنون خیرین بسیاری ما را در این مسیر یاری می کنند اما همچنان نیازمند یاری دوستان و خیرین بسیاری هستیم و امیدواریم که بتوانیم یا گستره این فعالیت را افزایش دهیم یا تعداد آن را در ماه افزایش دهیم و حتی به صورت ثابت به یک یا دو وعده در هفته برسیم.

او تاکید کرد: ما برای اینکه روحیه همکاری را بین بچه ها افزایش دهیم از خود آنها در روند خرید، پخت و پز و پخش غذا استفاده می کنیم و سعی داریم تا با برگزاری برنامه های مفرح فضای شاد و پویایی را هرچند برای چند ساعت برای آنها فراهم کنیم.

جشن کودک کار

همچنین در این خصوص مریم اصغری، مدیر مسوول مرکز خیریه کودک کار بلومینا در گفتگو با خبرنگار رکنا تصریح کرد: این مرکز چهارمین سال است که در حال فعالیت است و ما در ابتدا از کودکانی که از ورود به تحصیل جامانده اند را تحت پوشش قرار می دهیم.

وی با اشاره به اینکه برای هر کدام ای این کودکان پرونده جداگانه تشکیل می شود، بیان کرد: روند تحصیل آنها در این مرکز و در کلاس هایی که در اختیار ما گذاشته شده، ادامه پیدا می کند و با توجه به بازدیدهایی که صورت می گیرد خانواده آنها نیز تحت حمایت قرار میگیرد.

مدیر مسوول مرکز خیریه کودک کار بلومینا افزود: این کودکان توسط مددکاران و روانشناسان ما اولویت بندی می شوند و روند حمایت از خانواده این عزیزان و خود کودکان کار آغاز می شود.

او گفت: در حال حاضر 183 پرونده کودک کار و خانواده آنها را در موسسه داریم و اولویت بندی آنها صورت گرفته است که امیدواریم با حمایت خیرین بتوانیم این تعداد را در سالهای آینده افزایش دهیم.

کدخبر: 935518 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مسعود لاهوت دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟