رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله: هوش مصنوعی تشخیص بیماری ها را آسان کرده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، حسن ابوالقاسمی، رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ظهر امروز در نشست خبری بیست و چهارمین کنگره ملی و دهمین کنگره بین‌المللی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله برگزار می شود، گفت: چهارشنبه، ۱۲ مهر رویداد بزرگ دانشجویی در حوزه سلامت به میزبانی دانشگاه بقیه الله برگزار می‌شود.

رییس دانشگاه علکم پزشکی بقیه‌الله با اشاره به استقبال دانشجویان در سراسر کشور افزود: در مجموع ۲۱۸۳ مقاله به دبیر خانه جشنواره ارسال شد و ۱۳۲ طرح فناوره ارائه شده است.

وی افزود: دانشجویان سعی کردند با تشکیل کمیته علمی از تجربه اساتید و دانشجویان با سابقه استفاده کنند.

ابوالقاسمی ادامه داد: تا کنون ۱۳۰۰ نفر برای حضور در این کنگره ثبت نام کردند علاوه بر آن، امکان ثبت نام دانشجویان بیشتر در روز اول رویداد نیز وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بقیه‌الله با اشاره به نواوری‌هایی در این دوره از کنگره گفت: یکی از ابتکارات این کنگره، برگزاری جشنواره علم و هنر است یعنی کسانی که در زمینه سلامت، هنری از جمله نقاشی، تولید فیلم، و شعر، کاریکاتور، عکاسی و اینفوگرافی از جمعه فعالیت‌های هنری است. همچنین ۷۳ پنل در این کنگره در این گنگره برگزار می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله آینده هوش مصنوعی در کشور را آینده‌ای روشن دانست و افزود: تشخیص پزشکی با حضور هوش مصنوعی تسهیل می‌شود و با توجه به جدید بود این علم، علاقمندان زیادی در حوزه فعال هستند. این مراسم با مشارکت ۱۰۰ درصدی دانشجویان تدارک دیده شده و استقبال دانشجویان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

دبیر علمی کنگره با اشاره به محور‌های این کنگره افزود: کنگره بین‌المللی سالیه دانشجویان علوم پزشکی در ۲۰ مخور برگزار می‌شود.۱۶ محور در حیطه سلامت و ۴ محور تخصصی در حوزه‌های همچون هوش مصنوعی، واکسن و دارو‌های جدید، پزشکی شخصی و ژنتیک و همچنین پزشکی از راه دور از جمله محور‌های این کنگره هستند.

کدخبر: 932925 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟