داخل کوله پشتی دانش آموزان ایرانی تصاویر چه انیمیشن هایی وجود دارد؟ + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، امسال بیش از یک میلیون و 600 هزار کلاس اولی به مدرسه رفتند و برگ جدیدی از دفتر زندگی شان را ورق زدند. همیشه توجه به روحیه کلاس اولی ها، مهم تر از سایر پایه های تحصیلی است چراکه آنها، وارد محیط جدیدی به نام مدرسه می شوند و باید به حالات و روحیات آنها توجه داشت. 

انتخاب لوازم التحریر با طرح های شاد و مناسب سن کودکان، یکی از راه های علاقه مند کردن آنها به درس و مدرسه است.

در جشن شکوفه های امسال، طرح کیف اکثر دختران دانش آموز، توجه خبرنگار رکنا را به خود جلب کرد. طرح های اسب تک شاخ، باربی ، فروزن و... است. 

چندی پیش، رئیس اتحادیه نوشت افزار تهران درخصوص نحوه رسیدگی به تخلفات گفت: فروش دفتر‌هایی که جلد آن‌ها شخصیت‌های والت دیزنی و یا کارتونی است، ممنوع است و واحد متخلف جریمه و پلمب می‌شود.

این در حالی است که دانش آموزان، از طرح ها و کارتون هایی استقبال می کنند که از شخصیت های دیزنی هستند و البته نه می توان بر آنها خرده گرفت و نه خانواده هایشان، بلکه باید از مسئولانی سوال کرد که چرا تمام این سالها، حتی نتوانسته اند یک شخصیت ایرانی را به اندازه باربی، در دل دختران و مرد عنکبوتی در دل پسران جا کنند. 

دانش آموزان در سنین پایین از کوله پشتی با طرح هایی از انیمیشن های دیزنی و مارول و... می پسندند

محمد محمدزاده، مدیرفروش یک شرکت تولیدکننده کوله پشتی است. او در گفت و گو با رکنا می‌گوید: ۹ سالی می شود که در این عرصه فعالیت داریم. ۳ سالی می شود که برندمان را ثبت کردیم و هر سال توانسته ایم هم تولیدات با کیفیت تر و هم طراحی های خاص خودمان را داشته باشیم.

وی می گوید: امسال حدودا در ۶ ماه اول سال حدود ۲۰۰ هزار تولد کوله پشتی داشته ایم. ما توانستیم برای حدود ۷۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کنیم. 

او در خصوص تامین مواد اولیه می گوید: نیمی از مواد اولیه ما ایرانی و نیمی دیگر خارجی است. واردات مواد اولیه خارجی هزینه زیادی روی دست ما می‌گذارد. ۳ الی ۴ برابر هزینه بر تر است و زمان بیشتری می برد.

محمدزاده می افزاید: یکی از چالش هایی که داریم، تولید کیف و کوله پشتی برای سنین پایین است. برای اینکه آنها انیمیشن ها و کارکترهای دیزنی و مارول و... را دیده اند و از آنها الهام گرفته اند. ما در طراحی هایمان سعی کرده ایم خیلی از اینها استفاده نکنیم و اگر شخصیت پردازی هم می خواهیم داشته باشیم، شخصیت ایرانی باشد.

استقبال دانش آموزان از کوله پشتی هایی با طرح دیزنی، فروش تولیدکنندگان داخلی را کم کرده است

این مدیرفروش شرکت تولیدکننده کوله‌پشتی در ادامه می گوید: این مهم روی فروش ما به شدت تاثیر می گذارد و حقیقت این است که ما نتوانسته ایم از پس شخصیت سازی مناسب و مطابق با سلیقه بچه ها بر بیاییم. یک سیاست داریم که تا سال آینده می خواهیم در شرکت اجرا کنیم و آن هم این است که شخصیت پردازی قول در این زمینه داشته باشیم. نمی توانیم صد در صد جای این همه قهرمان های غربی را پر کنیم ولی حداقل چند شخصیت جذاب داخلی داشته باشیم که به جای اسب تک شاخ و بت من و اسپایدرمن و باربی و... باشند و از پس این بخش از سلیقه ها بر بیاییم. بدون تعارف، در این زمینه فعلا سلیقه مخاطب را نداریم و می توان گفت شکست خورده ایم. شخصیت های جذاب در انیمیشن ها و کارتون های ما شکل نگرفته است.

وی می گوید: به مصرف کننده ها می خواهم بگویم که من تاکید نمی کنم که فقط محصول ایرانی خریداری کنید ولی حتما با دید باز خرید کنند. واقعا یک سری برند های ایرانی هستند که از هر برند دیگر در داخل کشور کار می کنند و کیفیت های خوبی دارند و نسبت به قیمت هم نه تولیدات خارجی و نه داخلی، توان رقابت با آنها را ندارند. 

کدخبر: 930981 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟