معاون وزیر آموزش و پرورش: انتظار املای صحیح از کودک کلاس اولی نداشته باشید

به گزارش رکنا، معصومه نجفی پازکی ضمن تاکید بر اینکه آموزش عمیق با ایجاد پایه شناختی جدی و قوی در ذهن کودک محقق می شود که این مهم از طریق خواندن با مسیر درست شکل می گیرد اظهار کرد: باید هم افزایی جدی‌تری بین والدین و معلم شکل بگیرد تا مسیر تربیت در ساحت‌های شش گانه به خوبی هموار شود لذا ماهنامه آموزشی برای والدین کلاس اولی ها برنامه‌ریزی و تدوین شد که در جشن شکوفه‌ها بین آنها توزیع شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهارکرد: این ماهنامه حاوی نکاتی مربوط به برنامه درسی دانش آموزان و نیز موضوعات مهم تربیتی است که در اولین شماره از آن به دلیل اهمیت درس فارسی کلاس اول، به بحث زبان آموزی پرداخته شده است و در ماه‌های آینده در مورد سایر دروس نیز مطالب ارزشمندی ارائه خواهد شد.

نجفی با تاکید بر این که کتاب خواندن به منظور زبان آموزی قواعد خاص خود را دارد، از درج رمزینه (QR code) در اولین شماره  ماهنامه خبر داد و گفت: والدین با اسکن کردن این رمزینه و دریافت فیلم آموزشی در گوشی همراه خود می توانند روش چگونه کتاب خواندن برای کودک پایه اول را بیاموزند. بیشترین سهم زبان آموزی در پایه اول، خواندن است ازین جهت درخواست جدی من از والدین این است که نگاهشان را به دانش آموزان کلاس اول ابتدایی تغییر دهند و از کودک کلاس اولی انتظار املای صحیح نداشته باشند.

وی افزود: آموزش عمیق با ایجاد یک پایه شناختی جدی و قوی در ذهن کودک محقق می شود که این مهم از طریق خواندن با مسیر درست شکل می‌گیرد. دانش آموز از طریق تجزیه و تحلیل و فهم می‌تواند در خواندن، لحن، روایت گری و صحبت کردن، تمرکز در شنیدن و در کنار همه این موارد مهم، در املاء موفق باشد.

نجفی همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه والدین اول ابتدایی طی سال تحصیلی پیش رو خبر داد.

کدخبر: 930533 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟