جزئیات تخفیف‌های کارت بلیت دانش آموزان و دانشجویان در آستانه مهر

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، دانش آموزان و دانشجویان طبق مصوبه شورای شهر جزو اقشار خاص محسوب شده و می‌توانند از تخفیف در پرداخت نرخ کرایه اتوبوس و مترو بهره مند شوند که بر این اساس دانش‌آموزان از تخفیف ۵۰ درصدی بهره مند شدند، به طوریکه فرد متقاضی مبلغ ۱۵۰ هزار تومان پرداخت و کارت بلیت، ۳۰۰ هزار تومان شارژ می‌شود. این کارت تنها برای دانش‌آموزانی که در شهر تهران مشغول به تحصیل هستند صادر خواهد شد که دانش آموزان برای اخذ این کارت بلیت باید مدارکی همچون  عکس ۴*۳ ، کارت ملی یا شناسنامه ، کارت دانش‌آموزی یا گواهی اشتغال به تحصیل در شهر تهران را به همراه داشته باشند.

همچنین دانشجویان نیز از تخفیف ۵۰ درصدی استفاده می‌کنند که فرد متقاضی مبلغ ۱۵۰ هزار تومان پرداخت و کارت بلیت، ۳۰۰ هزار تومان شارژ می‌شود که این افراد باید علاوه بر عکس و مدارک شناسایی، کارت دانشجویی یا گواهی اشتغال به تحصیل در دانشگاه‌های شهر تهران را نیز داشته باشند. 

این تخفیف ها در حالی است که  از تمامی افراد در هنگام صدور کارت بلیت مترو ۱۲ هزار تومان بابت هزینه کارت دریافت می شود و کارت بلیت‌های مبلغ دار تنها یکبار در سال شارژ می‌شود.

دانشجویان و دانش آموزان در  اولین قدم برای دریافت کارت بلیت اقشار خاص باید  به دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران مراجعه و ثبت درخواست تمدید اعتبار و یا صدور کارت بلیت اقشار خاص همراه با مدارکی که در بالا اعلام شد را انجام دهند و در صورت نیاز به صدور کارت بلیت باید منتظر پیامک بمانند و بعد از آن به ایستگاه صادقیه مراجعه کنند؛ اما اگر کارت بلیت قبلی را در دست دارند می‌توانند بعد از مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک، جهت شارژ کارت از طریق گیت‌های ورودی مسافری در ایستگاه‌ها اقدام کنند.

در حال حاضر به دو روش حضوری و غیرحضوری امکان دریافت کارت محیا شده است و افراد می‌توانند روش مورد نظر خود را برای دریافت کارت بلیت در دفاتر خدمات الکترونیک شهر انتخاب کنند تا از طریق پست پیشتاز (با پرداخت هزینه پست) و یا به‌ صورت حضوری با مراجعه به ایستگاه تهران (صادقیه) کارت بلیت خود را دریافت کنند.

در نظر داشته باشید که  در حال حاضر تنها در ایستگاه تهران (صادقیه) امکان دریافت این کارت‌ها وجود دارد و دفتر صدور کارت در سالن زیرگذر اتوبوسرانی ایستگاه صادقیه - اتاق ۱۱۵ واقع شده و تابلوهای راهنمای مسیر برای پیداکردن آن در ایستگاه نصب شده است.

دقت داشته باشید که اعتبار این کارت‌ها از تاریخ صدور یک‌ساله است و کارت‌هایی که مبلغ دارند تنها یکبار در سال شارژ می‌شود؛ البته ثبت‌نام از فروردین ماه ۱۴۰۲ انجام شده ولی به دلیل تغییر در پیمانکار تحویل کارت‌ها انجام نشد بود که سرانجام از سوم مردادماه شرکت بهره‌برداری متروی تهران این مسئولیت را بر عهده گرفته است. اگرچه این انباشتگی باعث دیرکرد در تحویل کارت‌ها شده است؛ اما در حال حاضر کارت‌ها به‌ سرعت در حال صادر شدن است و افراد متقاضی بعد از دریافت پیامک می‌توانند به ایستگاه صادقیه مراجعه کرده و کارت خود را تحویل بگیرند.

به گزارش ایسنا، دانش آموزان و دانشجویان باید مراقب کارت بلیت شان باشند، چرا که طبق مصوبات کمیته بلیت شهر تهران امکان صدور المثنی برای این کارت‌ها وجود ندارد و در حال حاضر در صورت مفقودی کارت‌ها دیگر امکان صدور مجدد آن وجود ندارد. این افراد پس از پایان یک سال می‌توانند دوباره برای دریافت کارت جدید اقدام کنند.

 

کدخبر: 929659 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟