اسامی جدید، ترفند مافیای مواد برای فروش به جوانان

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، آزاده اولیایی افزود: یکی از ترفندهایی که مافیای مواد به آن دستاویز می شوند این است که اسم یک سری مواد بعد از اینکه عوارض آن مشخص شد و دوره مصرف آن منقضی می‌شود، را تغییر می‌دهند.

وی اضافه کرد: سوداگران، برخی از مواد موجود را با همدیگر ترکیب کرده و اسم جدیدی هم روی آن می گذارند و در نهایت به جوانان می فروشند.

کارشناس پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: این ترکیب ممکن است هر چیزی باشد مثلا احتمال دارد، هروئین را با شیشه یا حتی حشیش را با محرک های دیگر ترکیب کنند و به هر شکلی ممکن است این تصور را ایجاد کنند که ماده جدیدی آمده است و اقبال جوانان را به سمت آن بیشتر کنند.

اولیایی گفت: مافیای مواد با ترفندهایی از قبیل «این ماده اعتیادآور نیست»، «این ماده هیچگونه عارضه ای ندارد»، «این ماده شما را به اوج می رساند» یا «ماده جدید باعث بهره وری و نشاط می شود» جوانان را فریب می‌ دهند.

وی یادآور شد: جوانان اسم ماده را در اینترنت جستجو می‌کنند و چون منبع جدیدی نیست که با آن کلیدواژه از عوارض و خطرات مطالبی منتشر شده باشد، در نتیجه به سمت ماده مخدر مدنظر مافیا گرایش پیدا می کنند و از سرکنجکاوی شاید بخواهند، امتحان کنند.

کارشناس پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور درباره ماده کمیکال، هم گفت: ماده جدیدی نیست و سالها است که در بازار مواد مخدر وجود دارد و در واقع همان ماری جوانای صنعتی است که افزودنی هایی را به آن اضافه می کنند اما به هرحال جدید نیست قبلا هم بوده و همچنان هم هست.

کدخبر: 928894 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟