2 هزار موکب در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، مهرداد باقری - مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با حضور در مرکز مانیتورینگ منطقه ۲۰ با بیان اینکه در مجموعه مدیریت شهری همه هر آنچه داشته اند به میدان آورده‌اند، خاطرنشان کرد: امسال برای یازدهمین بار، مراسم جاماندگان اربعین برگزار می‌شود اما در دو سال اخیر شاهد تغییراتی هستیم و شاید مشهودترین تغییرات، زمان برگزاری مراسم و به نوعی وسعت زمانی است.

وی ادامه داد: ساعت مسافرگیری ایستگاه‌های مترو، خدمات رسانی نیروهای آتش نشانی و دیگر سازمان‌ها از دیگر تغییرات در مراسم بود و از ۳۰ دقیقه پیش خدمت رسانی اتوبوس‌ها نیز آغاز شده است.

باقری با بیان اینکه حداکثر تعداد مواکب در سال ۱۳۹۷ نزدیک به ۱۵۰ موکب بود، یادآور شد: با هماهنگی‌هایی که شب گذشته صورت گرفت، امروز نزدیک به دو هزار موکب به مردم خدمت رسانی می کنند.

وی با اعلام اینکه امسال شرکت اتوبوسرانی با تاکید شهردار تهران زائرین اربعین را از سایر شهرها نیز به مراسم منتقل می کند، گفت: هم دپوی اتوبوس شهر تهران و هم کرج و ورامین انجام شده و هماهنگی با سایر شهرها برای انتقال مردم صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان اینکه تراکم جمعیت در مراسم امسال نسبت به سال گذشته بیشتر است، تصریح کرد: انبوهی از زائران نیز از ورامین در حال پیوستن به مسیر هستند.  

بنابر اعلام سایت شهر، وی افزود: خوشبختانه تاکنون هیچ گونه حادثه‌ای نداشتیم و نیروهای پلیس راهور، سازمان مدیریت بحران و سازمان آتش نشانی در طول مسیر حضور دارند و گزارشی مبنی بر حادثه اعلام نشده است.

باقری با اعلام اینکه امسال اقدامات در شهرری متمرکز شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال به اذعان فرماندار شهرستان ری، ارائه خدمات توسط شهرداری منطقه ۲۰ به صورت متمرکز انجام می‌شود. امیدواریم بخش‌های جنوبی و شرقی شهرری نیز در سال‌های آینده تقویت شود.

 

کدخبر: 926363 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟