لزوم اصلاح نحوه واگذاری املاک حوزه فرهنگی و اجتماعی و ایمن سازی سراهای محلات تهران

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، نرگس معدنی پور با اشاره به بازدیدش از منطقه ۱۱ شهرداری تهران ، گفت: واگذاری املاک حوزه فرهنگی و اجتماعی با مشکلاتی رو به رو است و آن اینکه باید وارد فرایند مناقصه و مزایده شوند. در همین زمینه ضرورت دارد تا  معاونت فرهنگی و اجتماعی با توجه به مصوبه واگذاری املاک به افراد حقیقی و حقوقی دستورالعملی را تهیه و به شورای شهر تهران ارائه دهد تا مشکل موجود در این بخش از بین برود.

وی با بیان اینکه نحوه واگذاری املاک حوزه فرهنگی و اجتماعی باید اصلاح شود، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که پیگیر آن هستیم میزان تخصیص اعتبارات واحدهای ستادی به مناطق است. ما در سال ۱۴۰۲ اعتبارات ستادی را بسیار خوب دیدیم بخصوص در ردیف های اعتباری که متناظر آن در مناطق وجود داشت و پیگیر این هستیم تا ببینیم ادارات کل و سازمان ها چه میزان اعتبار را به مناطق اختصاص داده اند.

معدنی پور با اشاره به اینکه بودجه در حوزه‌ فرهنگی و اجتماعی کافی نیست، افزود: اولویت‌ها در شهر تهران بسیار زیاد است و همین موضوع باعث شده تا تصور شود حوزه فرهنگی و اجتماعی در زمره اولویت ها نمی باشد و این در حالی است که اگر تمامی ماموریت های مدیریت شهری به درستی انجام شود، اما پیوست فرهنگی و اجتماعی برای آنها دیده نشود؛ عملاً نمی‌توان گفت که آن ماموریت می‌تواند به نتیجه مطلوب ختم شود. به دلیل نیازهایی که در بخش زیرساخت‌های شهری وجود دارد متاسفانه حوزه فرهنگی و اجتماعی مغفول می ماند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه علی رغم بودجه ناکافی حوزه فرهنگی و اجتماعی در مناطق باز هم شاهد برگشت اعتبارات در پایان سال هستیم، ادامه داد: در اجرای برخی از پروژه‌ها با مشکل تملک رو به رو هستیم و همین موضوع باعث می‌شود که بودجه‌ها برگشت بخورد. از سوی دیگر منطقه برای جابجایی اعتبارات به موقع عمل نکرده است.

معدنی پور با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی موجود در منطقه ۱۱ شهرداری تهران خاطر نشان کرد: با وجود تمامی ظرفیت‌ها اما چالش‌هایی نیز در منطقه دیده می‌شود که در صورت داشتن برنامه ریزی مناسب می‌توان آنها را به فرصت تبدیل کرد. پهنه رودکی در این منطقه با رویکردی فرهنگی و هنری ایجاد شد ولی برنامه ریزی مناسبی برای استفاده از ظرفیت آن صورت نگرفت و ضروری است ماهیت فرهنگی و هنری این پهنه بر اساس سیاستهای مدنظر تقویت شود، ما در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران این آمادگی را داریم که این موضوع را تعیین تکلیف کنیم.

وی بیان کرد: پارک دانشجو به واسطه تئاتر شهر و ظرفیت‌های دیگری که دارد یک فرصت مهم به حساب می آید؛ اما متاسفانه شاهد آن هستیم که در پیرامون آن معضلات اجتماعی خاصی طی سالیان گذشته ایجاد شده است. نوع مواجهه با آسیب های موجود در این پارک باید با جدیت و حساسیت پیگیری شود و حالا که ستاد هماهنگی مشارکت‌های محله‌ای با حضور آقای چمران به صورت هفتگی در حال برگزاری است تا مسائل و مشکلات مدیریت محله بررسی شود. در خصوص سراهای محلات نکته قابل توجه موضوع ایمن سازی آنهاست که باید مورد توجه و اهتمام جدی قرار گیرد. متأسفانه سراهای محله در همه مناطق به دلیل فرسودگی با مشکلاتی روبرو هستند و همین موضوع امکان ایجاد معضلاتی را به لحاظ ایمنی ساختمان به وجود خواهد آورد. ضروریست که به این موضوع توجه خاص شود.

معدنی پور در پایان به ظرفیت های گردشگری منطقه ۱۱ نیز پرداخت و گفت: این منطقه بعد از منطقه ۱۲ دارای بالاترین ظرفیت های گردشگری است لذا می بایست برنامه ریزی های لازم در این زمینه صورت گیرد تا این منطقه به یکی از قطب‌های گردشگری در سطح شهر تبدیل شود.

کدخبر: 923548 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟