رئیس دانشگاه تهران: دانشگاه تهران در مدت ۹۰ سالی که تاسیس شده، پای ثابت اتفاقات مهم کشور بوده است

به گزارش رکنا، سید محمد مقیمی روز یکشنبه در همایش "روزی با دانشگاه تهران ، آشنایی با رشته ها و فرصت های تحصیلی" که در تالار علامه امینی این دانشگاه برگزار شد، خطاب به داوطلبان آزمون سراسری اظهار داشت: امروز در جمع رتبه‌های برتر آزمون سراسری هستیم. امیدوارم به زودی با اعلام نتایج کنکور، شما را در دانشگاه تهران ببینیم. کمک خواهیم کرد دانشگاه تهران که سال آینده وارد نودمین سالگرد تاسیس خود می شود، به کمک شما و تمام کسانی که زحمت کشیده اند، مسیر پیشرفت خود را روز به روز با موفقیت بیشتری طی کنید.

وی افزود: هدف این جلسه این است که شما بتوانید انتخاب دقیق‌تر و آگاهانه‌تری را برای تحصیل خود در نظام آموزش عالی کشور انجام دهید.

مقیمی با تاکید بر اینکه تحت تاثیر فضاسازی‌ها برای انتخاب دانشگاه فرار نگیرید، گفت: با ذینفعان دانشگاه‌ها با استادان و دانشجویانی که سال‌های قبل در دانشگاه‌ها پذیرش شدند، مشورت کنید، دست به مقایسه بزنید و بعد انتخاب رشته کنید.

وی ادامه داد: انتخاب  رشته تحصیلی مهم است، ولی اهمیت انتخاب دانشگاه ای بسا از خود رشته تحصیلی مهم‌تر است. این تجربه به ما ثابت کرده که کسانی که به صرف اینکه دانشگاهی در فضاهای مختلفی دانش آموزی و دبیرستانی و فضای مجازی تبلیغات می‌شود، نباید به آن توجه کرد.

مقیمی تصریح کرد: ما و همکارانمان در دانشگاه تهران به علت اینکه این دانشگاه نماد آموزش عالی است، آن را بی‌نیاز از کارهای تبلیغاتی و بازاریابی می دانیم و برگزاری این همایش ها هم با این هدف نیست که کسی را قانع کنیم دانشگاه تهران را انتخاب کند. این کار در راستای سیاست مسئولیت پذیری اجتماعی دانشگاه است؛ چون می‌دانیم این مرحله‌ای که تقریباً یک هفته هم بیشتر طول نخواهد کشید، برای داوطلبان بسیار مهم و سرنوشت ساز است.

وی گفت: برای انتخاب رشته و دانشگاه خود حتما وقت بگذارید. دانشگاه تهران، دانشگاه با اصالتی است و یک دانشکده آن با دانشگاه هایی که احساس رقابت با دانشگاه تهران دارند، برابری می کند. دانشگاه تهران یک دانشگاه جامع است و شما به عنوان یک دانش آموخته جامع الاطراف پرورش می یابید.

مقیمی افزود: در دانشگاه تهران همه رشته های تحصیلی را داریم و استادان این دانشگاه هر کدام یک وزنه علمی در عرصه بین المللی هستند. در رتبه‌بندی بین المللی در سال‌های اخیر بدون شک دانشگاه تهران مقام اول را در اکثر رتبه‌بندی‌های معتبر بین‌المللی و گاهی اوقات با فاصله بسیار زیاد با دانشگاه‌های دیگر کشور دارد.

وی گفت: من ۳۳ سال قبل در همین جایگاه شما قرار داشتم و در سال ۱۳۶۹ دانشجوی دانشگاه تهران شدم هر سه مقطع را در این دانشگاه گذراندم. وقتی از من سوال کنند هویت خود را بیان کنم، شاید قبل از اینکه به پیش زمینه اجتماعی و خانوادگی و رشته‌ تحصیلی ام اشاره کنم، بدون شک می گویم من عضوی از خانواده بزرگ تهران هستم.

مقیمی تاکید کرد: دانشگاه تهران در مدت ۹۰ سالی که شکل گرفته هر اتفاق مهمی که در این کشور رخ داده یک پای ثابت آن بوده است؛ بنابراین وضعیت اجتماعی شدن علم در دانشگاه تهران کاملاً متفاوت است.

کدخبر: 921177 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟