زباله خشک تحویل دهید، کارواش رایگان و کارت مترو بگیرید ! + روش دریافت خدمات

به گزارش رکنا، حسین شهابی در مورد تفکیک زباله در سطح شهر تهران، اظهار کرد: تفکیک زباله چند شاخص دارد. اگر شهروند تفکیک را انجام دهد و به مراکز پسماند خشک ما تحویل دهد و در عوض آن خدمات دریافت کنند، کار نظافت و جمع‌آوری راحت‌تر می‌شود.در منطقه ۱۰ در ازای تحویل پسماند خشک تخفیف بیمه(بیمه‌ماند) و در منطقه ۱۹ کارواش رایگان انجام می‌شود. در اغلب مناطق غرف گلماند راه‌اندازی شده و شهروندان می‌توانند با تحویل پسماند خشک تفکیک شده گل و گلدان دریافت کنند.

وی افزود: یک طرح جدیدی را هم با عنوان طرح «نوماند» در دست برنامه‌ریزی و اجرا داریم که یک اپلیکیشن است که در گوشی نصب شده و شهروندان از طریق آن درخواست می‌دهند که شهرداری زباله ما را تحویل بگیرد. در این سیستم یک بازه زمانی برای کاربر گذاشته ایم که مشخص می‌کند در چه زمانی و چه محلی پسماند را از آنها تحویل بگیریم. شهروند در ازای تحویل زباله ارزشمند حسابش در سامانه «شهرزاد» شارژ شده که می‌تواند برای تهیه بلیت اتوبوس، مترو ، عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک و... از آن استفاده کند.

حسین شهابی در توضیح بیشتر گفت: این اپلیکیشن روش تحویل پسماند را راحت کرده است و دیگر لازم نیست شهروندان حضوراً به غرفه‌ها مراجعه کنند و امیدواریم که باعث مشارکت بیشتر مردم در این امر شود.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات شهر تهران زباله‌گردها هستند، افزود: این افراد برای جمع‌آوری پسماند ارزشمند بر سر مخازن می‌روند، اما اگر تفکیک این زباله از قبل انجام گیرد و به مراکز مجاز تحویل داده شود، دیگر در مخازن زباله پسماند ارزشمندی نمی‌ماند که زباله گرد بخواهد بردارد  و در نتیجه مافیای زباله و شکل زشت زباله‌گردی در تهران جمع می‌شود. علاوه بر این پسماند به چرخه تولید برگشته و به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.

کدخبر: 920559 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟