«میز تمدید گذرنامه اربعین» در میدان آزادی مستقر شد

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، مصطفی زیبایی نژاد با اعلام خبر آغاز ویژه برنامه دهه سوم محرم به نام «محرم شهر»، گفت: رویکرد فرهنگی شهرداری تهران توجه به خانواده‌ها است به گونه‌ای که در ویژه برنامه‌های نوروز نیز موضوع خانواده محوری و توجه به نیاز همه اعضای خانواده اعم از کودکان، نوجوانان و ... مد نظر قرار داده شد.

وی با بیان اینکه در ایام محرم نیز رویکردمان را متمرکز بر نوجوانان کرده و هیات‌های نوجوانان راه اندازی شدند، گفت: در ویژه برنامه «محرم شهر» نیز که در میدان آزادی برگزار می‌شود یک کشتی بسیار بزرگ به مساحت ۵۰۰ متر مربع ساخته شده است که این کشتی برگرفته از عبارت «ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة» بوده که ۱۵۰۰ نفر می‌توانند در این کشتی حضور یافته و از ویژه برنامه‌هایی که در این کشتی اجرا می‌شود و همچنین چایخانه بهره ببرند و این در حالیست که از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۱۹:۳۰ هیات‌های نوجوانان در عرشه کشتی برنامه عزاداری اجرا می‌کنند.

زیبایی نژاد با بیان اینکه در فضای پیرامونی کشتی یک فضای جذاب به مانند بین‌الحرمین طراحی شده است، افزود: حسینیه کودکان نیز در مجاورت این سفینه النجاة نمایشگاه ملزومات اربعین برای عرضه وسایل مورد نیاز زائران اربعین را برپا کرده است.

وی با بیان اینکه در «محرم شهر» غرفه‌های کار خیر به نیت امام حسین برپا شده است، اضافه کرد: پویش‌های آزادی زندانیان، نذر آب، جهیزیه نوعروسان و همچنین پویش مرحم توسط دوستان هلال احمر، اجرا می‌شود که شهروندان نیز می‌توانند داروهای مازاد خود در خانه را به غرفه پویش «مرحم زائر» تحویل دهند.

زیبایی نژاد بیان کرد: با همکاری دوستانمان در فراجا از آنجایی که ممکن است شهروندان نتوانند به دلیل مشغله کاری نسبت به تمدید گذرنامه‌های خود در زمان مناسب اقدام کنند یک میز خدمت از ساعت ۱۸ تا ۲۳ شب در «محرم شهر» میدان آزادی فعال است تا زائران اربعین بتوانند کارهای گذرنامه خود را انجام دهند.

وی همچنین از برپایی موکب‌ها و خیمه‌های پذیرایی به نام شهدا خبر داد و گفت: چایخانه حضرت امام رضا(ع) به نام شهید حاج قاسم سلیمانی و چایخانه چای عربی به نام ابو مهدی مهندس نیز برپا شده است.

زیبایی نژاد با بیان اینکه ویژه برنامه «محرم شهر» از امشب با حضور شهردار تهران و وزیر ارشاد کار خود را آغاز کرده و تا پنجم ماه صفر ادامه خواهد داشت، گفت: بعد از برگزاری نماز جماعت ویژه برنامه‌های سوگواری آغاز می‌شود که هر شب میزبان یک سخنران و مداح خواهیم بود و سوگواره هنری نیز اجرا خواهد شد به گونه‌ای که گروه‌های اقوام، دمامه زنان، تئاترهای مذهبی و ... اجرا خواهند داشت.

کدخبر: 917486 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟