علاقه‌مندی روس‌ها به حضور در بازار گردشگری ایران

به گزارش رکنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، یک هیئت سرمایه‌گذار روسی برای بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در گردشگری و بناهای تاریخی ایران، با شهاب طلایی مدیر صندوق توسعه و احیا در عمارت مسعودیه دیدار کرد.

شهاب طلایی در این دیدار گفت: در زمینه مرمت ، احیا و بهره‌برداری اماکن تاریخی و فرهنگی کشور، این ظرفیت وجود دارد که با جذب سرمایه‌گذاری خارجی، بسیار ی از این بناها را احیا کرد.

مدیر عامل صندوق ضمن اشاره به سابقه همسایگی دو کشور و وجود پتانسیل بسیار عمیق در توسعه روابط خصوصا در زمینه‌ گردشگری، تاکید کرد: سرمایه‌گذاری شرکت‌های روسی می‌تواند به بهبود روابط فرهنگی و نزدیکی بیشتر دو مردم ایران وروسیه نیز کمک شایانی کند.

رئیس هیئت سرمایه‌گذاران روسی نیز در این دیدار ضمن ابراز علاقه‌مندی به حضور در بازار گردشگری ایران، تاکید کرد: ایران و روسیه می‌توانند علاوه بر همکاری‌های سیاسی، در زمینه فرهنگی و اقتصادی نیز روابط خود را توسعه داده و تحکیم بخشند.

این سرمایه‌گذار روس ادامه داد: در نشست‌های که با طرف‌های ایرانی داشته است، پیشنهادهای جذابی از طرف مسئولان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دریافت کرده‌اند و امیدوار هستند که بتوانند فرصت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف بازار گردشگری ایران را شناسایی و فعال کنند.

این گروه سرمایه‌گذار با هدف شناخت فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران، طی سفری چند روزه از شهرهای توریستی ایران بازدید می‌کنند.

کدخبر: 914985 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟