۱۰ هکتار از بوته‌زارهای میانکاله در آتش سوخت/ تلاش برای مهار حریق

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، حسینعلی محمدی در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین اقدامات برای اطفاء حریق در منطقه میانکاله ، اظهار کرد: آتش سوزی ساعت ۱۰ صبح امروز در ۱۰ هکتار از اراضی بوته زارهای میانکاله حادث شد به رغم سرعت و شدت باد همچنان با تلاش یگان امداد اطفاء هوایی و دو بالگرد و همچنین یگان امداد زمینی با ظرفیت نیروهای یگان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و نیروهای مردمی و بسیج در حالی خاموش کردن آتش هستیم.

وی افزد: همچنین برای اطفاء حریق از توان ادوات خودرویی شهرداری های شرق مازندران برای کنترل و مهار تلاش می‌شود.

محمدی یادآور شد: با کنترل جریان باد و اجرای آتش برد، عملیات مهار را انجام می‌دهیم و تمام تلاش ما این است تا پایان وقت امروز شرایط را  برای اطفاء حریق در منطقه انجام دهیم.

به گزارش ایسنا، میانکاله شبه‌جزیره باریکی است که از شمال با دریای خزر، از جنوب با خلیج باریک و کم‌عمق گرگان و از غرب با تالاب زاغمرز و مرداب لپوی بهشهر همسایه است. در شرق آن آشوراده قرار دارد که با تنگه باریکی به طول کمتر از یک کیلومتر همسایه بندر ترکمن است. مسیر اصلی ورود به میانکاله جاده‌ای‌ست که از نکا به سمت روستای زاغمرز رفته و با عبور از کنار تالاب زاغمرز به میانکاله می‌رسد.

مساحت میانکاله در حال حاضر حدود ۶۸ هزار هکتار است، در اقلیم گرمِ مرطوب تا معتدل قرار گرفته‌است.

در شبه‌جزیره میانکاله روستا و سکونتگاه دائمی وجود ندارد، اما دامداران در بعضی فصول برای چرای دام‌های خود به آن می‌آیند. مشوراده، میان‌قلعه، قزل شمالی، قزل مهدی و قواسطل از دامداری‌ها و روستاهای سابق این منطقه هستند.

کدخبر: 912826 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟