حجم ویدیو: 9.09M | مدت زمان ویدیو: 00:00:47

به گزارش خبرنگار رکنا از خوزستان، هژیر کیانی دبیر انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست خوزستان می گوید: رها کردن شیرابه در خیابان و معابر توسط شهرداری یا هر شخص و نهادی که صورت گیرد، طبق ماده 688 قانون اساسی تهدید علیه امنیت عمومی است و جرم محسوب می شود.هیچ فرقی نمی کند این شیرابه را در آبهای زیرزمینی رها کنیم یا در محیط زیست شهری که اتفاقا روزانه فرزندان ما ، دانش آموزان و هزاران انسان دیگر در همین خیابان ها تنفس می کنند، بخصوص در فصلی مانند تابستان با این حجم از گرما و وزش گرد و خاک . 

 سیده کوثر روحانی رانکوهی می گوید: بنا به گفته کارشناسان، در هر‌ میلی گرم شیرابه ناشی از فساد زباله ها بیش از ۱۰۰ میلیون انواع باکتری مضر وجود دارد که بدون تردید عامل انتقال بیش از 118 نوع بیماری حاد است که سلامت انسان و محیط زیست را به شدت تهدید می کند.

این کارشناس معتقد است: بر اساس پژوهش های صورت گرفته، فقط یک لیوان شیرابه قادر است یک درخت تناور را بطور کامل از ریشه بخشکاند. در رابطه با آلودگی آب های زیرزمینی و امکان نفوذ شیرابه به داخل آنها همواره باید قدرت تصفیه پذیری و رفع آلودگی در هنگام حرکت شیرابه از لایه های مختلف زمین را مد نظر قرار داد، چرا که قدرت خود پالایی سفره آب های زیر زمینی به سبب جریان آهسته آن چندین برابر کمتر از آب های جاری در سطح است.

کدخبر: 911940 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟