ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش رکنا، ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی ، برای تمامی مستمری بگیران این سازمان که متقاضی دریافت این وام می باشند، ضروری است. مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، می بایست جهت دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی، به کانون های بازنشستگی مراجعه کنند، و با توجه به شروط لازمی که این سازمان برای اخذ این وام، تعیین کرده است، اقدام به ثبت نام نمایند. 

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، جهت کمک به مستمری بگیران سازمان بیمه تامین اجتماعی و تامین بخشی از هزینه های آنها، تسهیلات بازنشستگان تامین اجتماعی را در نظر گرفته است. از آنجا که نحوه دریافت و ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی و زمان ثبت نام آن، دارای شرایط و مقرات خاصی بوده، لازم است تا افراد واجد شرایط، برای بهره مندی از وام بازنشستگان تامین اجتماعی 1402، با این شرایط و مقررات، آشنا شوند.

در ادامه، با توجه به اهمیت دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی، برای متقاضیان این وام، در رابطه با ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲​، زمان، شرایط لازم و راهنمای ثبت نام و تکمیل فرم وام ضروری مستمری بگیران و همچنین وام 20 میلیونی بازنشستگان سازمان بیمه تامین اجتماعی که به صورت قرض الحسنه می باشد، مطالبی آورده شده است.

زمان ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲

بسیاری از متقاضیان دریافت و ثبت نام وام 20 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی همچنین ثبت نام غیر حضوری وام 20 میلیونی کانون⁧ بازنشستگان، به دنبال این هستند که بتوانند در بازه زمانی ثبت نام این وام، به راحتی در سامانه وام، فرم ثبت نام وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی را تکمیل نموده و سپس، درخواست خود را برای اخذ این تسهیلات، به سازمان بیمه تامین اجتماعی ارجاع دهند. 

مستمری بگیران واجد شرایط ثبت نام وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی، می توانستند به راحتی، از طریق سامانه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، در بازه زمانی مشخص شده، اقدام به ثبت نام نمایند. ثبت نام این وام در سال 1402 طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی از طریق مراجعه به کانون های بازنشستگی هر استان یا شهرستان می باشد و ثبت نام غیرحضوری آن از طریق سایت مربوطه مانند سال گذشته صورت خواهد گرفت.

لازم به ذکر است ثبت نام اینترنتی وام ضروری 12 میلیون تومانی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری به صورت غیر حضوری بوده و داوطلبان می بایست به نشانی اینترنتی sabasrm.ir مراجعه کرده و مراحل ثبت نام وام قرض الحسنه خود را تکمیل نمایند .

با توجه به اینکه برای اخذ هر گونه تسهیلاتی، متقاضیان، می بایست شرایطی که از سوی اعطا کننده وام مشخص شده است را داشته باشند، برای دریافت و ثبت نام وام 20 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی، مستمری بگیران این سازمان، می بایست پیش از آنکه برای اخذ وام بازنشستگان تامین اجتماعی اقدام نمایند، شرایط لازم برای را مطالعه نمایند. به همین دلیل، در ادامه، در رابطه با این شرایط، که از جمله آن ها، داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی است، توضیحات لازم آورده شده است.

متقاضیان، می بایست حقوق مستمری خود را از شعب بانک رفاه که در شهر تهران هستند، دریافت نمایند، زیرا امکان دسترسی به کسر اقساط توسط بانک عامل، برای بانک های دیگر وجود ندارد.

داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی، برای متقاضی ثبت نام وام بانک رفاه به مستمری بگیران تامین اجتماعی​ 1402یا همن وام ضروروی، الزامی می باشد.

شرایط سنی مستمری بگیران، برای دریافت این وام، در سال قبل، برخلاف سال های گذشته، 70 سال نبود و برای متقاضیان وام بازنشستگان تامین اجتماعی، سن 77 سال در نظر گرفته شد که با توجه به عدم اعلام اخبار جدید از سوی دولت، در سال ۱۴۰۲ نیز اینگونه خواهد بود.

با توجه به استعلامی که از سوی بانک، برای اعطای تسهیلات به مستمری بگیران دریافت خواهد شد، مستمری بگیران، می بایست فاقد هرگونه چک برگشتی، بدهی بانکی و اقساط معوقه باشند.

بازنشستگان متقاضی ثبت نام وام بانک رفاه به مستمری بگیران تامین اجتماعی​ 1402 یا همان وام ضروری می بایست در طی سه سال گذشته، از تسهیلاتی که بانک رفاه ارائه نموده است، استفاده نکرده باشند.

مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی، در سال گذشته، بنا بر اعلام سازمان تامین اجتماعی، از 7 میلیون به 12 میلیون تومان تغییر پیدا کرد و مبلغ آن در خصوص سال ۱۴۰۲ با توجه به تورم موجود، 8 میلیون افزایش داشته و به مبلغ 20 میلیون تومان رسیده است.

هنگام ثبت نام، می بایست شماره تلفن همراه، به نام متقاضی دریافت کننده وام بازنشستگان تامین اجتماعی باشد.

افرادی که قصد استفاده از خدمات سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی را دارند، می توانند از طریق مراجعه به سامانه kanoone-ali.ir، برای بهره مندی از خدمات این کانون، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ورود به سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، به لینک زیر مراجعه نمایید.

کدخبر: 911860 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟