حجم ویدیو: 5.51M | مدت زمان ویدیو: 00:01:05

به گزارش رکنا، پلنگ رودبار دامی را شکار و رها کرده بود که محیط بانان با پیش بینی بازگشتش اقدام به نصب دوربین در محل کردند که مطابق پیش‌بینی‌های انجام شده پلنگ برای بهره از شکارش بازگشت و تصویرش توسط دوربین‌های نصب شده ثبت شد.

وی گفت: گویا پلنگ متوجه تداخل انسانی در محیط شکار شده بود بنابراین خیلی زود محل شکار را ترک کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان نیز گفت:پلنگ رودبار این روزها در حالی رو در روی دوربین قرار گرفته است که اردیبهشت و تیر ماه امسال هم محیط بانان محیط ‌زیست شهرستان سیاهکل و رودبار با نصب دوربین تله‌ای توانستند از دو قلاده پلنگ در این مناطق تصویربرداری کنند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان حمزه عشوری افزود: در سال گذشته نیز تصاویری از پلنگ در شهرستان‌های رودسر و املش به دفعات به ثبت رسیده بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از روش‌های ثبت حضور حیات وحش در طبیعت، استفاده از دوربین تله‌ای است‌ اضافه کرد: رویکرد سال‌های اخیر سازمان حفاظت محیط زیست استفاده از تکنولوژی‌های نو، برای ثبت حضور درحیات وحش است.

پلنگ ایرانی بزرگترین گونه گربه‌سانان است که در نقاط مختلف کوهستانی و جنگلی ایران زندگی می‌کند و بر اساس فهرست قرمز (IUCN Red list) از گونه های در خطر انقراض (Endangered) است که با توجه به در خطر انقراض بودن این گونه منحصربفرد لزوم توجه بیشتر، اطلاع رسانی و آموزش مردم محلی در مواجهه با چنین مواردی بیش از پیش به نظر می رسد.

 

 

کدخبر: 911078 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟