قراردادهای شهرداری با پیمانکاران مطابق با میزان تورم نیست / پیمانکاران ناچارا از اتباع غیر مجاز استفاده می کنند!
حجم ویدیو: 18.05M | مدت زمان ویدیو: 00:01:05

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، نگهداشت شهر، اولین وظیفه شهرداری است که به ذهن هر شهروندای از کودک گرفته تا کهنسالان می رسد. تمیز بودن شهر، ندیدن زباله ، حس نکردن بوی نامطبوع زباله، لایروبی جوی های آب، فضای سبز، همگی جزء وظایفِ ذیل نگهداشت شهر است. حال این روزها، در هر کوچه و معبر پایتخت ایران که قدم می گذارید، خبری از نگهداشت اصولی شهر نیست. کثیف بودن اطراف سطل های زباله، بوی نامطبوع زباله ها و به واسطه آنها ازدیاد حیوانات موذی ، از جمله مواردی است که در شهر تهران به وفور دیده می شود و شهرداری تهران، چشمش را بر این موضوع بسته است.

ناصر امانی

در این مورد، ناصر امانی ، عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با رکنا ضمن اشاره به اینکه در مورد نگهداشت شهر و نظافت و پسماند، مشکلات زیادی داریم که خود مدیران شهرداری هم آن را قبول دارند، گفت: آنها معتقد هستند که این ضعف ها وجود دارد. از نظر من در این زمینه، نه اعضای شورای شهر رضایت دارند و نه خود مدیران شهرداری!

وی افزود: نمی توان به طور مطلق گفت کاری انجام نمی شود ولی یک سری مشکلات است که باید برطرف شود. مثلا زباله گردی یکی از مسائلی است که در همه دوره ها وجود داشته و در هیچ دوره ای کاملا حل نشده است. شهرداری تهران هم که قول داده بود ظرف چند ماه این موضوع را جمع می کند، نتوانست به آن عمل کند و در سطح مناطق مختلف این مهم دیده می شود. مخازن زباله هم قرار است تغییر پیدا کند و قرار است در خیابان قرنی این کار انجام شده است و اگر این تست جواب دهد به همه شهر این منتقل خواهد شد. این در شهر در دست اقدام است.

ناصر امانی در ادامه گفت: در زمینه پسماند و نگهداشت از شهر، ارزیابی من از عملکرد شهرداری متوسط است. خروج از این شرایط، بستگی به همت شهرداری دارد. یکی از مشکلات قراردادها و آیتم های پرداخت مطالبات پیمانکاران دارد چراکه آنها با افزایش قیمت ها و تورم، قراردادهای شهرداری با این پیمانکاران، با در نظر گرفتن تورم بسته نمی شود و اینها ناچار هستند برای اینکه هزینه هایشان را تامین کنند و حداقل سودی نیز داشته باشند، ناچار هستند که از کار خود بزنند. این واقعیتی است که در کف خیابان دیده می شود.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: پیمانکاران می گویند قراردادهای ما واقعی نیست. آنهایی هم که این مهم را به زبان نمی آورند، یا از تعداد نیروهای انسانی شان این موضوع را نشان می دهند و آنها را کم می کنند که هزینه شان را پایین بیاورند و یا از اتباع غیر مجاز استفاده می کنند که به دلیل پایین بودن دستمزد

امانی در پایان در پاسخ به اینکه پس حالا که علت مشخص است، چرا شهرداری تهران در راستای ساماندهی این مهم، اقدامی انجام نمی دهد گفت: شهرداری تهران هم محدودیت اعتباری دارد و اگر قرار باشد در حوزه پسماند هزینه بیشتری داشته باشد، باید از شورا اجازه بگیرد و با مجوز شورا بتواند سقف اعتبار حوزه پسماند را افزایش دهد؛ اما موضوعات مالی یک بخش است و مدیریت روش کار و نظارت بر نوع عملکرد، بخش مهم دیگری است که به آن خیلی توجه نمی شود.

کدخبر: 907687 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟