همه کالاهای اساسی برای کارگران لوکس شده است/خروجی هزینه های درمان خانوار کارگری را باید در آرامستان ها مشاهده کرد!

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، احسان سهرابی، فعال کارگری در گفت و گو با رکنا با اشاره به حضور وزیر کار در اجلاس جهانی کار در ژنو امسال گفت: در نطق محکم وزیر کار و فعالان این کاروان، پارامترهایی مطرح شد که برخی از آنان قابل تامل و تحلیل است. رعایت مقاولنامه شماره ۲۶  و ۱۳۱ سازمان جهانی کار در خصوص حقوق و دستمزد و مصوبه شورای عالی کار، گویای قانون مداری است؛ ولی ظلمی فاحش در سفره کارگران گذاردند. امروز با یک چرخ زدن در بازار،  متوجه لوکس شدن برخی از کالاهای اساسی کاملا مشهود است. صعود سرعتی افزایش قیمت ها و سقوط قدرت خرید کارگران، شوک عظیمی به خانواده کارگران وارد کرده است.

وزیر کار از مصوبه سران شورای عالی اقتصادی در خصوص اجاره خانه بگوید

وی افزود: تضاد سخنرانی وزیر کار از امنیت غذایی بیشتر کارگران را آزار می دهد که باید نطق های انتزاعی و فضایی را کنار گذاشت از واقعیت گفت. تقلیل سرانه گوشت و شیر و سایر کالری ها را شاهد هستیم که سلامت و بهداشت تن را به مخاطره انداخته است. دیگر در خانواده کارگری، از نوبرانه میوه و یا آخر فصل آن خبری نیست. باید به وزیر کار گفت که بیایید از مصوبه سران شورای عالی اقتصادی در خصوص اجاره خانه بگوییم؛ از اعداد ۲۰ و ۲۵ درصد که مستاجران را نابود کرده است که در کف بازار، افزایش ۶۰ درصدی اجاره بها را هم دیده ایم و عملا خبری از دولتمردان نیست. 

این فعال کارگری تاکید کرد: مهر خروجی از ژنو خشک نشده که باید گفت تعریف عدالت اجتماعی را با توسعه درمان و تسری آن به اتباع باید تطبیق کرد که خارج کردن برخی از داروها با شیب ملایم از تعهدات بیمه؛ یعنی عدالت اجتماعی نادیده گرفته شده است. خروجی هزینه های جراحی و درمان را باید در آرامستان ها مشاهده کرد!

 افزایش سن امید به زندگی از ۵۴ به ۷۴ سال در زندگی کارگران دیده نمی شود

باید صادق بود: افزایش سن امید به زندگی از ۵۴ به ۷۴ سال در زندگی کارگران دیده نمی شود. باید امروز که روسا، با هزینه بیت المال، در مجامع بین الملی شرکت می کنند و تفکر جهانی دارند، آخرین آمار فائو در خصوص مصرف سرانه  خوراکی ها از گوشت و شیر و... را پایش کرده و بعد سخن از امنیت غذایی داشته باشند. بهتر است مسئولان، انسانی و اخلاقی فکر کنند نه جهانی! چراکه با ساعت ها دفاع کردن از فعالیتهایشان در پشت تریبون، مشکلات جامعه کارگری حل نخواهد شد.

کدخبر: 904495 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟