معاون آموزش و پرورش:سوال«جن چیست؟»در شبکه شاد بیش از یک میلیون بازدید داشت!/فعالیت های پرورشی باید متنوع باشد
حجم ویدیو: 34.49M | مدت زمان ویدیو: 00:02:59

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری با اصحاب رسانه در  پاسخ به سوال رکنا مبنی بر اینکه چرا همیشه به فعالیت های حوزه پرورشی، یک عنوان مذهبی وصل می شود و برنامه ها برای بچه ها متنوع نیستند، مثلا در کانال «پرورشی ایران» 99 درصد پست هایی که دیده می شود، مربوط به عید غدیر است دیده می شود، گفت: ما بیش از 24 کانال در شبکه شاد داریم. البته این موضوع درست است و باید تنوع فعالیت های پرورشی به شکلی باشد که عموم بچه ها را شامل شود. بررسی ما نشان می دهد که اطلاعات و ارتباط بچه ها با مسائل پرورشی از طریق فضای مجازی نسبت به فضای حضوری بسیار کمتر است. مثلا در مسابقه هیستوری، 32 درصد بچه ها از طریق فضای مجازی و 52 درصد از طریق مدرسه با آن آشنا شده اند.

وی تاکید کرد: کانال درنگ در حوزه پرورشی که کاملا در اختیار بچه ها است و به سوالات پر تکرار آنها پاسخ داده می شود، 23 هزار مشترک دارد ولی سوالات این کانال، زیر 100 هزار تا بازدید نمی خورد. مثلا سوال «جن چیست و چه کار می کند؟» یک میلیون و 600 هزار بازدید داشته است. این سوال را خود بچه ها مطرح کرده اند و 66 درصد هم از پاسخگویی راضی بودند.

باقرزاده افزود: اما در مورد تابستان و پایگاه های تابستانی، عمدتا وجهه عمومی دارد و برنامه های تدارک دیده شده بسیار متنوع و جذاب است. تنوع در برگزاری برنامه ها درست است؛ ولی باید کمک شود تا بستر مناسب تربیتی و متنوع برای دانش آموزان فراهم شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما ولنگاری و ترویج برنامه هایی که فرد را فردگرا می کند و از موقعیت انسانی خودش خارج می کند نامناسب می دانیم. این می تواند یک موسیقی نامناسب یا بازی خاصی را شامل شود. 

او در پاسخ به اینکه شما مدعی هستید که بچه ها با فعالیت های وزارت آموزش و پرورش در فضای مجازی ارتباط کمتری تا فضای حقیقی می گیرند، شاید این به این دلیل است که آموزش و پرورش، فقط در بستر شاد فعالیت می کند ولی دانش آموزان، در تلگرام و اینستاگرام هستند و چرا به این سمت حرکت نمی کنید؟ گفت: استفاده از بسترهای متنوع درست است ولی تجربه نشان داده است اگر یک کار خوب و جذاب در شاد برگزار شود، مخاطب خودش را پیدا می کند.

کدخبر: 904487 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟